مدیر آموزش وپرورش شهرستان عجب شیر گفت: این شهرستان درپایه ابتدایی و اول متوسطه با کمبود 10 مدرسه برای جمعیت 4هزارنفری دانش آموزان مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صمد زاده در جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان عجب شیر افزود: کمبود فضای آموزشی در پایه ابتدایی سبب افزایش تراکم دانش آموزی در کلاس درس،دوشیفته شدن مدارس و مسافت زیاد بین خانه و مدرسه برای دانش آموزان به ویژه در مناطق کم برخوردار عجب شیر شده است.

وی اظهار کرد: 115 مدرسه در پایه مختلف در شهرستان عجب شیرفعال است که در 92مدرسه دولتی با 9هزارو 553نفر دانش آموزش از این تعداد 23 مدرسه غیر دولتی هستند.

صمدزاده با اشاره به اینکه مدارس پایه ابتدایی باید یک نوبته باشد خاطر نشان شد: یک نوبته بودن مدارس ابتدایی با توجه به نیازهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان ، برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فوق برنامه و شاداب سازی فضای مدارس که متناسب با علائق و گروه سنی دانش آموزان این پایه باشد ضرورت دارد.

وی گفت: هر ساله 200 نفر به جمعیت دانش آموزی این شهرستان اضافه می شود و هرسال باید دو مدرسه در شهرستان ساخته شود در حالی که فضای آموزشی مناسب برای تحصیل آنان فراهم نیست.

وی در ادامه به آمار 11هزارو607 نفری دانش آموزان در پایه مختلف مدارس عجب شیر پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر این شهرستان 607 کلاس درس دارد که این فضا پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست.

وی از مردم و خیرین مدرسه ساز شهرستان و استان درخواست کرد با هر توان مالی در راه ساخت مدرسه که حرکتی معنوی و ارزشمند است گام بردارند و در مدرسه سازی در این مناطق با واگذاری فضای آموزشی به خیران مشارکت کنند.

فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شهرستان عجب شیر 50مدرسه با طول عمر بالای 35سال وجود دارد افزود:عمر بالای مدارس مکان امنی برای دانش آموزان نیست.

سید شمس الدین مراثی با بیان اینکه تحول در وضعیت آموزش و پرورش شهرستان عجب شیرنیازمند همت همه جانبه مسوولان و بویژه خیرین است افزود: ما از تمامی خیرین عجب شیر ومسوولان استانی وشهرستانی تقاضا داریم برای کمک وپیشرفت بری ایجاد فضاهای آموزشی در سطح شهر عجب شیرمجموعه آموزش وپرورش رایاری نمایند .

وی با بیان این که دولت به تنهایی نمی تواند همه مشکلات جامعه را حل نموده و پاسخگوی نیازهای متفاوت مردم باشد، گفت: براین اساس ضروری است مردم و خیرین در این راستا مشارکت جدی داشته باشند.

سرپرست فرماندار شهرستان عجب شیر با اشاره به اهمیت مدرسه سازی در شرایط فعلی جامعه عنوان کرد: اگر برای این امر زمینه سازی های لازم را شروع نکنیم، ایجاد مشکلات جدی در این راستا قطعی و حتمی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همت خیران و افزایش فضاهای آموزشی در شهرستان عجب شیر، از دونوبته شدن مدارس این شهر جلوگیری گردد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.