فرماندار تبریز گفت: برنامه ی مسئولان جمع آوری تدریجی قلیان با استفاده از سیاست های بازدارنده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رحیم شهرتی فر در کارگروه تخصصی امنیت غذایی شهر تبریز با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص کاهش مصرف دخانیات بخصوص قلیان افزود: می بایست با ممنوعیت تبلیغ مواد دخانی و نیز جلوگیری از مصرف آن در محافل عمومی با پدیده ی روز افزون مصرف آن مبارزه کنیم.

شهرتی فر با اشاره به جایگاه اتحادیه های صنفی در امر مبارزه با رواج مواد دخانی گفت: اتحادیه های مربوطه از صدور و تمدید هرگونه پروانه ی کسب مرتبط با مواد دخانی خودداری کنند.

فرماندار تبریز با انتقاد از رواج مصرف قلیان در پارک ها و فضاهای سبز شهری تصریح کرد: از طریق سازمان های پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز سعی در ممنوعیت آوردن قلیان به پارک ها هستیم.

رییس مرکز بهداشت شهرستان تبریز نیز در این جلسه با انتقاد از کیفیت نامطلوب فلافل های ارایه شده در شهر تبریز گفت: از مجموع 209 مورد نمونه ی جمع آوری شده از فلافل سراها، 157 مورد با مشکلات اساسی کیفی موجه هستند.

حسین خسروشاهی همچنین از نحوه سرو فلافل نیز انتقاد کرد و افزود: ظروف مورد استفاده اغذیه فروش هاذاز وضعیت بهداشتی مناسب برخوردار نبوده و این مسله به تشدید آلودگی دامن میزند.

رییس مرکز شبکه ی بهداشت تبریز با اشاره به نوع مواد بکار رفته برای تهیه فلافل افزود: روغن و نمک موجود در این ماده غذایی بیش از حد مجاز بوده و تداوم این رویه مشکلات جدی برای مصرف کنندگان آن بدنبال خواهد داشت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.