اولین جشنواره ملی عکس ویژه اجلاس جاده ابریشم در قزوین برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: ترغیب عکاسان و شهروندان برای عکاسی از موضوعات شهری، ثبت عکاسانه زیبایی های کنونی شهر قزوین، افزایش حس تعلق به شهر و جاذبه های شهر قزوین، استفاده از ظرفیت عکاسان معاصر و نگاه شهروندان به منظور شناخت نقاط قوت و ظرفیت های شهر قزوین از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد .

سعید وزری نژاد افزود: جشنواره ملی عکس قزوین شامل دو بخش اصلی «دوربین های دیجیتال و آنالوگ» و «عکاسی با تلفن همراه» است و عکاسان شرکت کننده می توانند عکس هایی که در سال های اخیر(۱۳۹۰-۱۳۹۵) از شهر قزوین به صورت مستند تهیه کرده اند به اولین جشنواره ملی عکس قزوین ارسال کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد : شرکت در جشنواره ملی عکس قزوین هیچ هزینه ای ندارد و حضور در آن برای همه عکاسان سراسر کشور آزاد است.

وی گفت: پردازش عکس‌ها بايد به گونه‌ای باشد كه محتوای عكس‌ها تا حد امكان تحريف نشود و در کنار آن ویراش هایی مانند تراز نور، رنگ، کنتراست، برش، اعمال یا کاهش گرین، بالابردن وضوح که جنبه اسنادی آثار را از میان نمی‌برد کاملا آزاد است وعکس ها می تواند به صورت رنگی و یا سیاه و سفید ارائه شود.

وزیری نژاد اظهارکرد: هر عکاس در بخش اصلی مجاز به ارسال ۱۰ تك عكس و یک مجموعه سه تا هفت عكسی است و  عکاسان در بخش عکاسی با تلفن همراه مجاز به ارسال پنچ قطعه تک عکس هستند .

به گفته وی ، گروه ارزیابی و داوری حداکثر ۷۵ قطعه عکس (مجموعه عكس و تك عكس) را برای نمایشگاه انتخاب می‌کنند و رقابت در اين جشنواره در هر دو شكل ارائه «مجموعه عكس» و «تك عكس» در هر دو بخش به صورت يكسان است.

وی اضافه کرد: کتاب جشنواره در صورت چاپ شدن با محتوای عکس‌های برگزیده به همراه آثار منتخب برای تمامی برگزیدگان ارسال می شود و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین مجاز به استفاده از آثار منتخب با ذکر نام عکاس در برنامه های خود است و عکس های منتخب با ذکر نام عکاس در فضای محیطی شهر و فضای مجازی نشر داده خواهد شد.

وزیری نژاد بیان کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را حضوری به دبیرخانه جشنواره «میدان میرعماد، ساختمان ارشاد، انجمن سینمای جوانان قزوین» یا از از طریق ایمیل Qazvin.pic@gmail.com) ارسال کنند و برای  کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۳۳۳۴۳۰۰۶-۰۲۸ و ۰۹۳۰۱۵۱۶۰۷۰ تماس بگیرند.

به گفته وزیری نژاد همچنین دربخش تلفن همراه ارسال عکس از طریق تلگرام ۰۹۳۰۱۵۱۶۰۷۰ امکان پذیر است.

وزیری نژاد اظهارداشت: آخرین مهلت ارسال آثار۳۱ تیرماه، زمان داوری و اعلام نتایح مرداد ماه، اختتامیه و اهدای جوایز مرداد ماه و برگزاری نمایشگاه از آثار منتخب شهریور ماه است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.