مرکل: تلاش می کنیم تا از فروپاشی اروپا جلوگیری کنیم/ ایده اتحادیه اروپا مبتنی بر اندیشه صلح است

صدر اعظم آلمان جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را وقفه ای در یکپارچه سازی این قاره دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  تلویزیون بی بی سی، انگلا مرکل -- صدر اعظم آلمان -- در واکنش به نتایج همه پرسی انگلیس گفت:«پارلمان آلمان (بوندستاگ)، نشست فوق العاده‌ای خواهد داشت و من در این جلسه، سخنرانی خواهم کرد. امروز، روز مهمی در اروپا است که وقفه ای در یکپارچه سازی اروپا ایجاد کرد. اینکه امروز چه معنا (و پیامدهایی) برای هفته ها، ماه ها و سالهای پیش رو خواهد داشت، تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا ما بیست و هفت کشور عضو باقی مانده اتحادیه اروپا می توانیم در این اوضاع، آمادگی خود را برای پرهیز از تصمیم های عجولانه نشان دهیم یا خیر؛ چنین تصمیم های عجولانه ای بر اساس تصمیم انگلیس برای خروج (از اتحادیه اروپا)، باعث تشدید اختلافات در اروپا خواهد شد. در عوض، ما باید آرامش و خونسردی خود را حفظ کنیم و با خونسردی، مسئله را ارزیابی کنیم و تصمیم بگیریم. 

وی افزود: ما بارها با افرادی روبرو شدیم که درباره روند یکپارچه سازی و ادغام (مهاجران در جامعه) اروپا تردید دارند. این فقط شامل انگلیس نمی شود، بلکه تا اندازه ای دیگر کشورها را نیز در بر می‌گیرد. لذا باید اطمینان یابیم که شهروندان اروپا، نقش اتحادیه اروپا را در بهبود زندگی شهروندان این اتحادیه، احساس کنند. این وظیفه بر دوش نهادها و مؤسسات اروپایی و همچنین هر یک از کشورهای عضو است. 

مرکل ادامه داد: دوم، در دنیای امروز که پیوسته دنبال یکپارچه سازی است، چالش ها به مراتب گسترده تر از آن است که کشورها به تنهایی از عهده رسیدگی به آنها برآیند. اتحادیه اروپا، یکی از بزرگترین مناطق اقتصادی دنیا به شمار می رود. اتحادیه اروپا باید خود را شریکی در مسیر جهانی‌سازی بداند که توانایی و تمایل لازم را برای شکل دادن به روند جهانی سازی دارد. اتحادیه اروپا، جامعه ای منحصر به فرد از ارزش ها (مشترک) است که تضمین کننده ثبات محسوب می شود. تنها بدین شکل است که می توانیم  از اندیشه ها و منافع خود در حوزه اقتصاد، سیاست خارجی و مسائل دفاعی، صیانت کنیم. 

آنگلا مرکل افزود:« هرگز نباید فراموش کنیم که ایده اتحاد اروپا، مبتنی بر اندیشه صلح در اروپا است. پس از قرن ها خونریزی، بنیانگذاران اتحادیه اروپا سرانجام حدود شصت سال پیش، راهی  برای پاسداری از اندیشه (صلح) در معاهده رم یافتند. این مسئله (صلح در اروپا) را نباید بدیهی دانست. همه ما می دانیم دنیا پر از آشوب است و ما در اروپا هنوز آثار آشوب، ناآرامی و جنگ ها را احساس می کنیم. جنگ هایی که به قیمت کشته شدن افراد زیادی تمام شده و افراد زیادی را از کشورهایشان آواره کرده است. آلمان، علاقه و همچنین مسئولیت خاصی در زمینه روند ادغام (مهاجران در جامعه) اروپا دارد. بنابراین، من از فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه؛ دونالد توسک و همچنین ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا دعوت کردم برای گفتگو به شهر برلین بیایند. 

برای خروج یکی از اعضای اتحادیه اروپا، روند کاملاً مشخصی وجود دارد. در این روند، سالها مذاکره پیش بینی شده است؛ مذاکراتی که در آنها باید به جنبه های مختلف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رسیدگی شود. در طول این مذاکرات، انگلیس کماکان عضو اتحادیه اروپا باقی می ماند. همه تعهدات و حقوق ناشی از عضویت در اتحادیه اروپا، تا زمانی که کاملاً عضویت برداشته شود، باقی خواهد بود. هدف ما باید این باشد که تا حد امکان، همکاری و شراکت نزدیک با انگلیس داشته باشیم. یکی از مهمترین نکات مد نظر دولت فدرال آلمان، امنیت و رفاه شهروندان اتحادیه اروپا است. 

صدر اعظم آلمان افزود: خانم ها و آقایان، اتحادیه اروپا به اندازه کافی قدرتمند است تا پاسخ های درست را برای (حادثه) امروز بیابد. من و همه اعضای دولت فدرال آلمان نیز برای یافتن پاسخ این پرسش ها، تلاش می‌کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار