معاون مرکل: پیشنهاد جدیدی به انگلیس ارائه نمی کنیم

معاون صدراعظم آلمان گفت: اتحادیه اروپا پیشنهادهای جدیدی به انگلیس ارایه نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ زیگمار گابریل معاون صدر اعظم آلمان گفت اتحادیه اروپا هرگز پیشنهادهای جدیدی به انگلیس برای ابقای این کشور در این اتحادیه ارایه نخواهد کرد.

گابریل گفت: «انگلیس تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا گرفته است و ما هرگز  قصد نداریم  درباره اینکه اتحادیه اروپا پیشنهادهای جدیدی به انگلیسی ها برای باقی ماندن آنان در این اتحادیه ارایه کند، گفتگو کنیم.»

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، گابریل بر خلاف آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان موضع تندی درباره آینده روابط اتحادیه اروپا با انگلیس اتخاذ و تاکید کرد: «موضع ما کاملا شفاف است و ما شریک مطمئن و قوی می خواهیم نه شریک نصف و نیمه.»

 آنگلا مرکل روز یکشنبه از اتحادیه اروپا خواست رویکرد توافقی با انگلیس اتخاذ کند و اجرای گفتگوهای آرام و منطقی با یک شریک قوی و مورد اعتماد را خواستار شد.

زیگمار گابریل عضو حزب سوسیالست دموکرات آلمان در ادامه از دیوید کامرون نخست وزیر مستعفی انگلیس به سبب ارتکاب یک خطای بزرگ و تاریخی یعنی دعوت به برگزاری همه پرسی در این کشور که در نهایت مردم به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، انتقاد کرد.

وی افزود: روزی فرا خواهد رسید که مردم انگلیس، بوریس جانسون شهردار سابق لندن و رهبر کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را لعنت خواهند کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار