اگر فیلم‌سازان ما دلخور نشوند، ما در تمام زمینه ها با فیلم های برتر پلیسی دنیا فاصله زیادی داریم.

هدایت‌الله سجادی کارشناس انتظامی  موسسه ناجی هنر در مورد فعالیت‌های این موسسه به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: رسالت ناجی هنر با توجه به مسئولیتی که برعهده دارد، بهتر از سال‌های گذشته شده است. در واقع از سال 70 که این موسسه تشکیل شد، ساخت فیلم های پلیسی سر و سامان جدی‌تری گرفت. خوشبختانه بستری فراهم شد که ناجی هنر ایجاد شود.
 
این کارشناس انتظامی در خصوص وجود ضعف در داستان برخی فیلم‌های پلیسی ابراز داشت: ما برای همه فیلم‌های پلیسی امکانات مناسب را فراهم می کنیم اما متاسفانه برخی نویسندگان ما به فیلم‌های پلیسی نگاه غربی دارند. اگر آنها کمی در دل عملیات‌های پلیس حضور پیدا کنند و در نگارش داستان با موسسه ناجی هنر مشورت داشته باشند، اغلب مشکلات مرتفع خواهد شد.
 
سجادی در خصوص اینکه چرا در کشور ما کمتر فیلم‌های پلیسی ساخته می‌شود گفت: در حقیقت اغلب فیلمسازان از موسسه ناجی هنر انتظار دارند که امکانات رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهیم و این امر برای ما ممکن نیست. هرچند هدف و نیت این موسسه این است که تمام امکانات خود را در اختیار فیلمسازان بگذارد. از طرف دیگر با توجه به بودجه ای که در اختیار ماست، تمام تلاش ما این است که به سخت افزار ما آسیب نخورد. البته در سریال هایی نظیر «ماتادور» و «آمین» نیروی انتظامی از خود گذشتگی کرد و حداقل هفت یا هشت ماشین را نابود کردیم.

سجادی همچنین در مورد کیفیت آثار پلیسی در ایران و فاصله داشتن در این بخش با دنیا اظهار داشت: اگر فیلمسازان ما دلخور نشوند، ما در تمام زمینه‌ها با فیلم‌های برتر پلیسی دنیا فاصله زیادی داریم. باید تمام مشکلات خود را در این امر مرتفع کنیم.

وی همچنین در انتهای سخنان خود در مورد کیفیت بازی بازیگران در فیلم‌های پلیسی اظهار داشت: به طور کلی خوب است؛ مثلا در فیلم «خوب، بد، جلف» حمید فرخ نژاد در نقش پلیس بسیار زیبا و حقیقی بازی کرد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار