عضو شورای افتای استان کردستان گفت: میزان فطریه برای هر نفربر اساس قیمت هر کیلوگرم گندم، 50 هزار ریال تعیین شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،ماموستا سیدمحمد حسینی گفت: شورای افتا براساس سنت پیامبر اکرم (ص) و بر اساس شرع مقدس اسلام میزان فطریه را اعلام می کند و شورای افتای استان کردستان نیز امسال برای هر نفر 50 هزار ریال و با در نظر گرفتنقیمت هر کیلوگرم گندم به عنوان قوت غالب مردمتصویب کرده است. 

وی با بیان اینکه قوت غالب مردم گندم است و در زمان پیامبر (ص) نیز بر اساس قوت غالب میزان فطریه در نظر گرفته می شد افزود: اگر برخی از خانواده ها برنج زیاد مصرف می کنند و قوت غالب آنها برنج است می توانند به ازای هر کیلوگرم برنج که 100هزار ریال است فطریه پرداخت کنند.

ماموستا حسینی بیان کرد:پرداخت فطریه بر پایه برنج نیز اشکالی ندارد و شرع در این باره دست مسلمانان را آزاد گذاشته است اما میزان پایه فطریه که توسط شورای افتای کردستان به تصویب رسیده همان 50 هزار ریال که نرخ یک کیلوگرم گندم است، می باشد.

عضو شورای افتای استان کردستان درادامه گفت: اگر مسلمانی بخواهد بیشتر از 50 هزار ریال نیز به عنوان فطریه پرداخت کند هیچ اشکالی ندارد اما میزان فطریه نباید کمتر از 50 هزار ریال به ازای هر نفر باشد.

وی افزود:عدم پرداخت فطریه اگر عمدی باشد گناه است و اگر فرد مسلمان توان پرداخت نداشته باشد باید در زمانی که تمکن مالی دارد آنها را پرداخت نماید.

عضو شورای افتای استان کردستان گفت: پرداخت فطریه از اول ماه مبارک رمضان شروع می شود و مسلمانان باید تا قبل از روز عید سعید فطر میزان فطریه را پرداخت نمایند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.