معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از اختصاص 200 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال روستاییان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ شاپور پولادی اعلام کرد: تفاهم نامه سه جانبه ای بین استانداری ایلام، معاونت روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد علوی (بانک سینا) در این ارتباط منعقد شده است.
پولادی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد هر کدام از طرف های تفاهم نامه پنج درصد و در مجموع معادل 15 درصد سود تسهیلات را بپردازند و مابقی که در نهایت حدود هفت درصد است توسط متقاضیان پرداخت شود.
وی افزود: در مرحله اول 200 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان ایجاد اشتغال در مناطق روستایی در بخش های صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی، خدماتی و دامپروری پرداخت می شود.
پولادی به برگزاری نشست هماهنگی و دستورالعمل پرداخت این تسهیلات اشاره کرد و گفت: تاکنون 87 پرونده در این خصوص تشکیل شده که پس از بررسی کارشناسی، فنی و اقتصادی طرح ها، متقاضیان به بانک سینا برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.
وی اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات و ایجاد واحدهای تولیدی باعث اشتعال پایدار روستاییان شده و نقش مهمی در کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: روستاها در تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام
معظم رهبری نقش ویژه و اساسی دارند و توجه جدی و حمایت از عمران و آبادانی روستاها و ایجاد اشتعال برای روستاییان رویکرد جدی دولت تدبیر و امید است.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.