مدیر کل ثبت اسناد و املاک ایلام گفت: بیش 130 هزار جلد سند مالکیت در دست مردم است که از این تعداد تاکنون 65 هزار جلد به صورت سند رسمی (حد نگار) صادر و تحویل مالکان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ علی افشین با اشاره به قانون جامع سند مالکیت حد نگاراعلام کرد: برابر قانون جامع حد نگار یا کاداستر که در 12 بهمن ماه سال 93 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد، سازمان ثبت اسناد و املاک مکلف شد ظرف مدت پنج سال همه اسناد مالکیت دفترچه‌ای سابق را به سند حد نگار تبدیل کند.
افشین اضافه کرد: از اجرای این قانون تاکنون بیش از 18 ماه گذشته است و به لحاظ عدم اطلاع رسانی در این حوزه مردم استان ایلام هنوز استقبال چندانی از این طرح نداشته اند.
 
وی افزود: بر اساس قانون بعد از اتمام این مهلت، این اسناد فاقد اعتبار هستند و اداره کل ثبت اسناد و املاک مجاز به ارائه هیچ گونه خدماتی به این افراد نیست لذا ضروری است مردم نسبت به تبدیل سندهای فعلی خود با اسناد جدید اقدام کنند.
افشین ایجاد آرشیو الکترونیکی و کاهش وابستگی به گردش پرونده‌ها و حذف کاغذ در دستگاه های اجرایی ثبتی را یکی از برنامه‌های مهم و بزرگ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست و اظهار کرد: با بررسی های که از بانک جامع املاک صورت گرفته 130 هزار جلد سند مالکیت در دست مردم است که سال گذشته و با تلاش همکاران این مجموعه در استان از این تعداد سند، بیش از 65 هزار به صورت سند حد نگار صادر شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون فعالیت دستگاه های اجرایی ثبتی استان بصورت 100 در صد الکترونیکی است، گفت: سال گذشته حدود 23 هزار سند مالکیت تک برگ نیز در سطح استان صادر شد.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.