سخنگوی اشرف غنی:

قوماندان‌های امنیتی هلمند و میدان وردک به سارنوالی معرفی شده‌اند

سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان گفت: قوماندان‌های امنیتی هلمند و میدان وردک به سارنوالی معرفی شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان امروز در یک نشست خبری که در مورد سفر رییس‌جمهور غنی در نشست شانگهای گزارش می‌داد، گفت: قوماندان‌های امنیه هلمند و میدان وردک به سارنوالی معرفی شده‌اند.

مل پاسوال آقا نور کینتوز قوماندان امنیه جدید ولایت هلمند گفته بود که نزدیک به ۵۰ درصد پلیس این ولایت خیالی است.

در بررسی‌های اولیه پلیس خیالی در ولایت هلمند، عبدالرحمن سرجنگ، قوماندان امنیه پیشین این ولایت نیز متهم شناخته شده است.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله در این مورد گفته است، بر اساس دستور رییس‌جمهور، دوسیه‌های متهمین در حال تکمیل شدن‌ است و از فرمانده پولیس پیشین ولایت هلمند نیز بازپرسی صورت خواهد گرفت.

به گفته آقای چخانسوری خلیل اندرابی قوماندان امنیه میدان وردک در پیوند به انتقال مسوول عمومی استخبارات طالبان از بغلان به کابل، به سارنوالی معرفی شده است.

به تاریخ ۳۰ جوزا، قاری ظاهر مسوول عمومی استخبارت طالبان در بغلان توسط نیروهای امنتیی بازداشت شد. وزارت داخله کشور در خبرنامه منتشره خود گفته بود که این فرد زمانی بازداشت شد که قصد داشت از ولسوالی دوشی بغلان برای تداوی به کابل انتقال داده شود.

در همین حال، گزارش‌ دیگری حاکی است که نیروهای امنیتی، قاری ظاهر را از داخل رنجر مربوط به خلیل اندرابی، قوماندان امنیه میدان وردک بازداشت کرده‌اند.

به دنبال انتشار این گزارش، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله گفته است که موضوع بازداشت این عضو گروه طالبان از یک رنجر در بغلان بررسی خواهد شد.

محمد هارون چخانسوری سخنگوی ریاست‌جمهوری در این نشست خبری در مورد تنش افغانستان و پاکستان گفت که یک مکانیسم سیاسی تخنیکی برای بررسی مشکلات کنونی و جلوگیری از وقوع آن در آینده  ایجاد و راه حل‌های مناسب را جستجو خواهد کرد.

چندی پیش، میان مرزبان افغان و پاکستان به دلیل ایجاد تاسیسات از سوی پاکستان در منقطه صفری مرز تورخم درگیری صورت گرفت.

رییس‌جمهور غنی در حاشیه شانزدهیمن اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای در تاشکند با ممنون حسین رییس‌جمهور پاکستان دیدار کرد.

آقای چانخسوری گفت که رییس‌جمهور غنی در حاشیه نشست شانگهای با رییس جمهوری‌های کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان دیدار و در مورد مسایل مختلف گفت‌وگو کردند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری در مورد اصلاحات انتخاباتی گفت که دولت افغانستان برای اصلاحات انتخاباتی تلاش‌هایش را ادامه می‌دهد.

این در حالی است که فرمان تقنینی رییس جمهور غنی مبنی بر اصلاحات نظام انتخاباتی از سوی پارلمان رد شد و اکنون این فرمان در مجلس سنا به سر می‌برد.

یکی از توافقات سیاسی حکومت وحدت ملی، آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی افغانستان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار