سازمان‌ ملل اعلام کرد: کمبود بودجه سبب قطع کمک به بیش از ۵ میلیون تن در افغانستانی شده است.

اداره هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل اعلام کرد کمبود بودجه سبب قطع کمک‌های بهداشتی و غذایی به میلیون‌ها افغانستانی شده است.

اداره هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل (اوچا) اعلام کرد تنها ۲۲.۸ درصد از بودجه درخواستی را برای ارائه کمک‌های بشری به نیازمندان افغان در سال ۲۰۲۴ دریافت کرده است و کمبود بودجه سبب قطع کمک‌های بهداشتی و غذایی به میلیون‌ها افغانستان شده است.

اوچا در گزارش تازه خود اعلام کرد که به دلیل کمبود بودجه، خدمات بهداشتی برای سه میلیون افغان و کمک‌های غذایی برای ۵.۲ میلیون نفر دیگر قطع شده است.

گزارش می‌افزاید: کمبود بودجه سه میلیون افغان را از خدمات اولیه و ثانوی بهداشتی محروم کرده است و خدمات تغذیه برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار کودک زیر پنج سال و ۴۷۰ هزار زن باردار و مادران شیرده متوقف شده است.

سازمان ملل برای سال ۲۰۲۴ از جامعه جهانی خواسته است تا جهت فراهم‌کردن کمک‌های بشری به حدود ۲۴ میلیون افغان نیازمند، ۳.۰۶ میلیارد دلار بودجه تأمین کند.

اما اوچا می‌افزاید از این بودجه درخواستی تا اکنون ۶۹۶ میلیون دلار که ۲۲.۸ درصد بودجه مورد نیاز را تشکیل می‌دهد، تأمین شده و در حال حاضر برنامه پاسخگویی به نیازهای بشری در افغانستان ۲.۴۵ میلیارد دلار کمبود بودجه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار