مسئول تشكل های دینی اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری مراسم اعتكاف شب های قدر در چهار مسجد شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام حسن بابایی  اظهار داشت: در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ ماه مبارك رمضان همزمان با ایام شب های قدر در مساجد جامع، حكیم، آقا نور و فرشته مراسم معنوی اعتكاف رمضان برگزار می شود.

وی افزود: در شب های ۲۱ و ۲۳ ماه مبارك رمضان نیز در اغلب  مساجد، حسینیه ها و امامزاده ها شاهد برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی و مراسم قرآن بر سر گرفتن و دیگر مراسم احیای شب های قدر، خواهیم بود و تداركات لازم در این ارتباط اندیشیده شده است.

مسئول تشكل های دینی اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برپایی قافله های عزاداری به مناسبت ایام شهادات امام علی (ع) بیان داشت: در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در ارتباط با قافله و كاروان های عزاداری تصمیماتی اتخاذ شده است و بر این اساس در روز ۲۱ رمضان برپایی قافله های عزاداری در مناطق شلوغ و پرترافیك ممنوع است.

وی ادامه داد: مطابق آیین نامه ستاد، حركت قافله های عزاداری وی‍ژه ماه محرم است و بر این اساس هیئت هایی كه تصمیم به برپایی قافله در ایام عزاداری ماه رمضان را دارند باید از فرمانداری اصفهان مجوز دریافت كنند.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینكه تاكنون هیچ مجوزی برای برپایی قافله عزاداری در روز ۲۱ رمضان در اصفهان صادر نشده است، گفت: البته  مراسم قافله عزاداری سنتی بازار اصفهان كه از قدیم الایام با راه اندازی كاروان به عزاداری در روز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)  می پردازند، برگزار می شود. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.