معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تعداد بیسوادان استان کرمانشاه در رده سنی 10 تا 49 سال را بر اساس آمارهای موجود 35 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا بسامی گفت: در سامانه کشوری سواد آموزی 23 هزار و 59 نفر در استان کرمانشاه به عنوان بی‌سواد شناخته شده‌اند که در حال حاضر اطلاعاتی نظیر آدرس، شماره تلفن و دیگر اطلاعات این افراد در استان موجود است .

بسامی افزود: بر اساس آمارهای موجود تاکنون حدود چهار میلیون نفر در سراسر کشور از نظر سواد بررسی نشده‌اند، که به نظر می‌رسد سهم استان از این تعداد افراد حدود 12 هزار بی‌سواد باشد.

بسامی در ادامه با بیان اینکه امسال سهمیه سواد آموزی در نظر گرفته شده برای استان کرمانشاه از نظر حجمی کاهش 16 درصدی نسبت به سال گذشته دارد، گفت: برای امسال سهمیه سوادآموزی 15 هزار نفری در نظر گرفته شده است که باید9 هزارنفر در بخش سواد آموزی، دو هزار نفر در بخش تحکیم و چهار هزار نفر نیز در دوره انتقال دوره‌های مختلف سواداموزی را بگذرانند.

به گفته وی سال گذشته سهمیه18 هزارنفر برای سوادآموزی استان کرمانشاه در نظر گرفته شده بود که در نهایت 17 هزار و 333 نفر در دوره‌های مختلف سوادآموزی شرکت کردند.

بسامی در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای طرح اولیای بی‌سواد و کم‌سواد داشت و افزود:سال گذشته 24 هزار نفر از اولیای بی‌سواد و کم‌سواد دانش‌آموزان شناسایی و در برنامه‌های سوادآموزی شرکت کردند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال 19 هزار و 565 نفر از اولیای بی‌سواد و کم‌سواد دانش‌ آموزان شناسایی شده‌اند، گفت: 9448 نفر از این افراد اولیای بی‌سواد و 10 هزار و 117 نفر نیز جزو افراد کم‌سواد هستند.

به گفته بسامی یک معلم در طول سال می‌تواند 25 نفر را باسواد کرده و امتیاز برای خود کسب کند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به آمار افراد بازمانده از تحصیل استان در رده سنی 10 تا 20 سال داشت و با بیان اینکه در سال گذشته 1400 نفر از این افراد شناسایی شدند، گت: پس از پالایش‌های انجام شده در نهایت 600 نفر از این افراد آموزش‌پذیر تشخیص داده شدند که از این تعداد 379 نفر تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفتند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، بیسوادی ، رده ، سنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.