رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون بیش از 80 هزار کیلومتر مربع از وسعت استان جهت مطالعات اکتشافی معادن قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛نادر میرشکار در جلسه کمیته فعالیت های بخش معدن استان افزود: 135 معدن دارای پروانه بهره برداری در استان داریم که بیشترین این معادن فعال هستند .

وی افزود: توسعه اکتشاف در راستای شناسایی ذخایر معدنی و اقتصادی با استفاده از توان شرکت ها و سازمانهای تخصصی دولتی و بخش خصوصی در استان در حال اجراست که در راستای این راهبرد بیش از 80 هزار کیلومتر مربع از وسعت استان جهت مطالعات اکتشافی در اختیار این بخشها قرار گرفته است .

وی ادامه داد: شرکت ها در حوزه اکتشاف فعالیت گسترده ای انجام داده اند و از سال 92 تا کنون فازهای شناسایی و پی جویی صورت پذیرفته و در حال انجام اکتشاف تکمیلی در بخش های مختلف استان می باشند .

وی در پایان گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) تا کنون به جهت انجام اکتشاف در استان 145 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده و با پایان عملیات اکتشاف و پیش روی به بهره برداری باید به سمت روزی پیش برویم که صنایع معدنی متعددی در استان داشته باشیم .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار