کارشناس ارشد علوم تربیتی گفت: دولت باید برای ساماندهی اوقات فراغت دانش‌اموزان در فصل تابستان کاری کند در غیراینصورت شاهد روند افزایشی بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی مختلف در جامعه خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جهانگیر مرادی تابستان را اوج بیکاری دانش‌آموزان دانست و گفت: شاید بتوان یکی از مهمترین دلایل اینکه میزان بروز آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان در فصل تابستان روند افزایشی بخود می‌گیرد را در این واقعیت جست که چیزی برای سرگرم کردن بچه‌ها نداریم.

وی گفت: خانواده‌ها به تنهایی نمی‌توانند برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندانشان برنامه‌ریزی کنند و این کار حداقل از توان خانواده‌های با سطح درآمدی متوسط به پایین خارج است.

مرادی در ادامه گرایش به سوی آموزش‌های مهارتی فنی‌و‌حرفه‌ای را در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌اموزان حائز اهمیت دانست و نبود تبلیغات لازم در زمینه آموزش‌های فنی و مهارتی، ظرفیت‌پایین مراکز فنی‌وحرفه‌ای و... را از دلایل حضور کمرنگ دانش‌آموزاندر برنامه‌های اوقات فراغتی فنی و مهارتی در استان عنوان کرد.

وی گفت:اگرچه بیش از 95 درصد دانش‌آموزان روستایی در فصل تابستان در کنار خانواده‌های خود مشغول کار کشاورزی هستند، اما لزوم برنامه‌ریزی برای ایجاد برنامه‌های اوقات فراغتی حتی در سطح روستاها برای اوقاتی که فراغت از کار نامیده می‌شود به شدت احساس می‌شود.

وی سپس با بیان اینکه امکانات اوقات فراغتی موجود در شرایط کنونی تنها در حد سرگرمی اولیه است، بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای هدف‌دار کردن برنامه‌های اوقات فراغتی تاکید کرد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.