وزیر اول اسکاتلند: نمی گذارم اسکاتلند از اتحادیه اروپا خارج شود

وزیر اول اسکاتلند متعهد شد از این منطقه در برابر پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، محافظت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بی بی سی، «نیکلا استرجن» وزیر اول اسکاتلند گفت: بیش از شصت درصد مردم اسکاتلند به باقی ماندن (در اتحادیه اروپا) رأی دادند. بنابراین، اولویت من در هر پیشامدی، حفاظت از منافع اسکاتلند است، اما نقطه شروع من این است که از داخل اتحادیه اروپا از منافع اسکاتلند حفاظت کنم.

وزیر اول اسکاتلند افزود: آنچه قرار است برای انگلیس رخ دهد این است که فرآیند تلاش برای جداسازی انگلیس از اتحادیه اروپا، پیامدهایی ویران کننده و دردناک خواهد داشت. من نیز میکوشم از اسکاتلند در برابر این پیامدها حفاظت کنم. من نمیخواهم این مسئله به اقتصاد، جامعه، فرهنگ و جایگاه ما در دنیا لطمه بزند.

نیکلا استرجن با اشاره به اینکه دولت او از همه راهکارهای قانونی استفاده می کند تا مانع از خروج انگلیس (از اتحادیه اروپا) شود، افزود: اکنون که خلاء رهبری در حزب کارگر و محافظه کار انگلیس رو به گسترش است، من به نمایندگی از مردم اسکاتلند با ناامیدی مطلق، آنچه را در مقر نخست وزیری انگلیس رخ میدهد، نظاره میکنم. اما کاملاً در این زمینه صراحت دارم که در رهبری اسکاتلند، هیچ خلائی وجود ندارد. به عنوان وزیر اول اسکاتلند، هر کاری میکنم تا نگذارم اسکاتلند از اتحادیه اروپا خارج شود، زیرا اگر اجازه چنین کاری را بدهیم، پیامدهای آن ویران کننده خواهد بود.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار