نخست وزیر فرانسه گفت: باید به اروپای «مردد و غم انگیز» که کشورهای مستقل را رد می کند، پایان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانوئل والس در اظهاراتی در ضیافت جمهوری خواهان در بلویل-سور-مر در سن-مارتین شیوه عملکرد اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داد و گفت «باید به این اروپای مردد و غم انگیز پایان داد. بیشتر وقت ها اروپا درباره امور فرعی، سلطه جو و درباره امور اساسی به طور ناامید کننده ای غایب است.»

والس همچنین خاطر نشان کرد «باید از این عقیده متعصبانه (همیشه با اروپا و همیشه با اروپای متحد) گسست. اروپا نباید به طور اصول گرایانه اقدام کند بلکه باید هر وقت که مفید و مناسب بود از خود واکنش نشان دهد.»

والس افزود «وقتی اروپا یک راه حل است، در آن نباید تردید کرد و این همان چیزی است که در رابطه با نظارت بر فعالیت های بانک ها انجام گرفت؛ اما وقتی که اروپا سطح خوبی برای تصمیم گیری نیست، در آن صورت باید خود را از سر راه بردارد و اجازه دهد کشورها تصمیم گیری کنند.»

وی تاکید کرد «اروپا نمی تواند به از بین رفتن کشورهای مستقل منجر شود، برای اروپا راه بقا فدراسیون کشورها-ملت ها است نه فدرالسیم.»

نخست وزیر فرانسه افزود «این بحث تمام شده است. ما دیگر بار به آن باز نخواهیم گشت. ما باید نشان دهیم اروپا صرف نظر کردن از حاکمیت های ملی نیست بلکه به کار بستن آنها به طور مشترک و در زمان مقتضی است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار