در حالی که مردم با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند،انتشار فیش‌های حقوقی نجومی موج گسترده ای از نارضایتی را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که کارگران و کارمندان درحال جمع و تفریق حساب کتاب آخر ماهشان بودند تا ببیند چیزی در چنته برایشان باقی میماند،اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه عده ای فارغ از هرگونه حساب و کتابی، حقوق های کلان میگیرند و موجی از نارضایتی مردم را که در شرایط سخت اقتصادی به سر می بردند و حتی حقوقشان کفاف هزینه های زندگی ساده را هم نمی داد در پی داشت.

زمانی که این ماجرا افشا شد،مسئولان وعده رسیدگی دادند واستعفا و عزل کردن ها آغاز شد تا قائله به پا شده ختم به خیر شود؛یکی عذرخواهی کرد تا تسلی خاطر کارگرانی باشد که به سختی روزگار میگذرانند و عده ای هم بهانه تراشی کرده و گفتند این ها معوقات و مطلبات چندین ماهه است.


* بیمه مرکزی

ماجرای این فیش حقوقی از تعدادی  مدیر ارشد شرکت بیمه مرکزی شروع شد؛ این فیش های حقوقی نشان می داد، تنها سه مدیر ارشد بیمه مرکزی 180میلیون تومان حقوق می گرفتند و تنها یک نفر از آن ها دریافتی اش به 87میلیون تومان در ماه می رسید، بماند که وام ضروری 400میلیون تومانی، وام خودروی مدیران، اضافه کاری4میلیون تومانی، اضافه کاری فوق العاده33میلیون تومانی و برخی ارقام عجیب و غریب دیگر هم در این فیش‌های حقوق به چشم می خورد.

درست در همین زمان،وزیر اقتصاد دستور ویژه بررسی این پرونده را داد و محمد ابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی ضمن عذر خواهی از سمت خود استعفا کرد.

همچنین با دستور فوری وزیر اقتصاد و هماهنگی دیوان محاسبات تمامی مبلغ دریافتی (مجموعا دویست و ده میلیون و ششصد و هفتاد و یک هزار تومان) به حساب بیمه مرکزی برگردانده شد.
 
**وزارت بهداشت

دیری نگذشت که قطار حقوق های نجومی در ایستگاه وزارت بهداشت توقف کرد و فیش حقوقی و کارانه های پزشکانی که ارقام ده رقمی داشتند،رونمایی شد.سید حسن قاضی زاده هاشمی،وزیر بهداشت در یادداشتی این افشا گری ها را به شمشیر دولبه ای که به نظام و انقلاب آسیب می زند، تشبیه کرد و این امر را  ضد عرف و اخلاق اسلامی دانست. 

البته وی به این مسئله که این افشاگری ها می تواند جلوی یک فساد عظیم اقتصادی در درون نظام را بگیرد اشاره ای نکرده است و احمد توکلی نماینده دوره نهم مجلس  در یادداشتی قوانین حقوق و دستمزد را به آقای وزیر یادآور می شود و از او می خواهد تا از شفافیت گله نکند چراکه این امر جلوی فساد را در جامعه می گیرد.

البته یادآوری از  پزشکانی  که در مناطق محروم و نقاط مرزی حتی در کلان شهرها صادقانه خدمت میکنند و با این اعداد و ارقام کاملا بیگانه هستند خالی از لطف نیست.

**بانک رفاه

قائله فیش های حقوق نجومی به همین جا ختم نشد و این بارفیش حقوقی یک مدیرعامل بانک دولتی افشا شد که  پرده از حقوق 230 میلیونی علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه کارگران دارد؛البته صدقی  مدیرعامل بانک رفاه کارگران ادعا میکند آنچه  که به عنوان فیش حقوقی از وی منتشر شده،مربوط به  پرینت حساب وی در 10ماهه گذشته بوده است.

در پی این ماجرا روابط عمومی بانک رفاه نیز مدعی شد که صدقی تنها 2ماه حقوق گرفته است و علی ربیعی،وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی نیز به حمایت از این مدیرعامل بیانه ای منتشر کرد که هیچ تخلفی از سوی فرد صورت نگرفته است.

اما اسناد منتشر شده  نه تنها اظهارات وزیر را نقض کرد، بلکه نشان داد آقای مدیرعامل در تمام ماه های منتهی به پایان سال 94 حقوق ماهانه  خود را تمام و کمال دریافت و مجموع این ارقام نیز در 6 ماهه دوم سال 94، رقمی بالغ بر 520 میلیون تومان بوده است.

البته یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عودت 240 میلیون تومان از حقوق و مطالبات مدیرعامل بانک رفاه کارگران به این بانک خبر داد.

بر این اساس طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی مبنی بر برکناری مدیرعامل این بانک مطرح شد که روز گذشته علی ربیعی در جمع خبرنگاران موضوع برکناری را تایید و  اعلام کرد: دوشنبه مدیرعامل جدید این بانک معرفی می‌شود.

**صندوق توسعه ملی

منزلگاه بعدی حقوق های نجومی و درآمد های کلان از محل بیت المال و حق و حقوق مردم مربوط به نهادی می شد که با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی تشکیل و فعالیت اجرایی هم نداشت.

پس از رو شدن فیش های حقوقی سازمان های مختلف این بار صحبت از فیش حقوقی میلیونی یکی از اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی شد که طبق آن از فروردین تا اسفند سال94 به طور میانگین،ماهانه57میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده بود.

البته نکته جالب اینجاست که این شخص با حقوق ماهانه 57 میلیون تومان،وامی 300 میلیون تومانی با سود بازپرداخت 4 درصد  نیز دریافت کرده بود.

این درحالی است که در این فیش حقوقی عناوین عجیب و غریب مثل حق پست نهایی، مزد سنوات نهایی، یک‌سی‌ام پرداختی و بهره‌وری سه‌ماهه؛ هزینه تلفن همراه، ایاب و ذهاب، کمک‌هزینه اوقات فراغت فرزندان، کمک‌هزینه خرید کتاب، کمک‌هزینه سفر، کمک‌هزینه ورزش و کمک‌هزینه تحصیل هم مشاهده می شد.

البته حقوق های فضایی صندوق توسعه ملی تنها به یک نفر محدود نمی شد،افرادی هم در صف دریافت حقوق میلیونی این صندوق ایستاده بودند که با وجود بازنشستگی از 37 تا 43 میلیون تومان دریافتی داشتند علاوه بر آن وام 300 میلیون تومانی با سود 4درصد هم نیز برای این اشخاص از قلم نیفتاده است.

گفتنی است در مجموع  پنج عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی در سال 94 دو میلیارد و500 میلیون تومان حقوق و مبلغ یک و نیم میلیارد تومان نیز وام چهاردرصدی دریافت کرده‌اند؛ وامی که میتوانست سهم 500 زوج جوان منتظر در صف تسهیلات ازدواج شود بدون هیچ دغدغه ای به دست این افراد رسید.


**بانک تجارت

ایستگاه آخر فیش های حقوقی عجیب و غریب تا کنون به بانک تجارت رسیده که بر اساس آن فیش‌حقوق مدیرعامل این بانک نشان دهنده دریافت  710 میلیون تومان به صورت خالص در 21 ماه گذشته است.

همچنین طبق اسناد منتشر شده مدیرعامل این بانک در سال 93 یک میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد یک درصد از بانک مذبور دریافت کرده که 45 برابر حقوق ماهیانه وی بوده است.

شایان ذکر است ،فیش‌ مربوط به رئیس هیات مدیره که در سال 93 به کار دعوت شد نشان می‌دهد وی در دی ماه سال 94 به غیر از فیش حقوقی، 600 میلیون تومانی با عناوین دیگر و به صورت خالص پس از کسورات مختلف از جمله اقساط وام قرض الحسنه (با یک درصد کارمزد و 40 برابر حقوق) مبلغ 480 میلیون تومان نیز دریافتی  داشته است.

البته روابط عمومی بانک تجارت در این خصوص مدعی شده است که فیش منتشر شده  مبلغ حقوق دریافتی نامبرده نبوده، بلکه نشان دهنده کلیه اجزاء مبلغی است که بابت تطبیق و یکپارچه‌سازی حقوق دوران بازنشستگی و حقوق و مزایای ناشی از آغاز به کار مجدد (از تاریخ 93/01/09 تا پایان آذر ماه 94 به مدت 21 ماه) به حساب بستانکار بانک (و نه حساب حقوقی نامبرده) منظور شده است و روابط عمومی بانک تجارت آمادگی هرگونه پاسخگویی در خصوص این موضوع به نهاد های مربوطه را دارد و اسناد را نیز تسلیم نموده است.

شایان ذکر است داستان حقوق های نجومی و افشاگری ها تنها به این دولت محدود نمی شود؛ در دولت قبل فیش حقوقی محمد جهرمی وزیر وقت کار و امور اجتماعی منتشر شد و کارانه او برای سه ماه نزدیک به 500 میلیون تومان بود که البته این رقم در آن زمان  پول بسیار هنگفتی محسوب می شد.

در این میان ولی الله سیف در خصوص جریان آخرین فیش های حقوقی مدیر عامل بانک های ذکر شده،اینطور گفت: جریان اخیر فیش های حقوقی تا حد زیادی مبالغه و تحت تاثیر شرایط سیاسی بوده است.

وی ادامه داد: رقم هایی که منعکس می‌شود، واقعا میزان حقوق یک ماه نیست بلکه تجمعی از پرداخت‌های چند ماه بوده که در یک ماه پرداخت شده است اما با این حال بانک مرکزی از این موضوع حمایت نمی‌کند و ارقام قابل قبول نیست چرا که حقوق اصلی پرداختی باید متناسب با شرایط تعیین شود.

وی در خصوص نظارت های بانک مرکزی در این خصوص اظهار داشت: این موضوع به طور مستقیم به بانک مرکزی مربوط نمی شود اما در این رابطه از بهمن ماه سال گذشته، بانک مرکزی درباره الزامات افشا، مصوباتی را در شورای پول و اعتبار به تصویب رساند و به بانک‌ها ابلاغ کرد که بر این اساس باید صورت‌های مالی سال 1394 بانکها طبق ضوابطی که بانک مرکزی تعیین کرده است از حداقل افشا برخوردار باشد که یکی از بندهای مهم آن به میزان پرداختی مدیران و اعضای هیات مدیره بانکها اختصاص دارد اما به دلیلی استنباط هایی که در این رابطه وجود داشت به ارقام و اعداد ورود نشده است.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان تاکید کرد: ضوابطی در حال تدوین است، حداقل و حداکثر حقوق مدیران بانکی مشخص خواهد شد.

**قانون در خصوص حقوق های میلیونی چه می گوید؟

بر اساس ماده ۷۶ قانون خدمات کشوری، هیچ فردی در دولت نمی‌تواند بیش از هفت‌برابر حقوق پایه یک کارمند عادی حقوق دریافت کند. این قانون صراحتاً حقوق های میلیونی که در چند وقت اخیر جنجال به پا کرده است را نقض میکند چراکه که گردش مالی یک سال کارکنان مطمئنا به گردش مالی یک مدیر دولتی که به طور میانگین بیش از 60 میلیون تومان است (براساس فیش های حقوقی منتشر شده)هیچ وقت نمی رسد و نخواهد رسید.

البته غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول دستگاه قضا، مسئله حقوق های نجومی  را غیر قابل قبول توصیف کرد و گقت: این که مدیر جمهوری اسلامی حقوق های چند ده میلیونی بگیرد در حالی که مردم در رنج و زحمت باشند خلاف عدل و انصاف است.

وی ادامه داد: لیست 50 نفره ای از یکی از وزارتخانه ها ارائه شده است که پنجاه نفر از مدیران بالای 40 میلیون تومان حقوق می‌گیرند که باید جلوی این مسئله به صورت جدی گرفته شود.

وی تاکید:کسی که 57 میلیون  تومان در ماه حقوق می گیرد و در سال وام های آنچنانی 300 میلیونی با سود 4 درصد دریافت می کند خلاف قانون عمل کرده است، چنین کسی چگونه می تواند به فکر مردم باشد.

ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در ارتباط با یکی از فیش های حقوقی چند ده میلیونی گفته است که198میلیون تومان آن به خزانه بازگردانده شد. 

**حق فراموش شده مردم

دستمزد مدیران دولتی از جیب مردم و از مالیات ها و عوارضی که مردم پرداخت می کنند،تامین می شود؛پس عموم مردم باید از نحوه خرج شدن پول های خود آگاه باشند و بدانند که مدیران دولتی چقدر دریافتی دارند؛شاید این خواسته زیادی نباشد که مردم از مسئولان بپرسند که پول مالیات آن ها در کجا ها خرج می شود.

نباید فراموش کنیم که اطلاع رسانی و شفاف سازی از یک تخلف بزرگ، به تقویت اعتماد عمومی و استحکام نظام منجر خواهد شد و این امر بار دیگر وجود خلا ها و درز های قانونی همچنین لزوم بازنگری قوانین مربوط به حقوق و دستمزد را برای آن دسته از مسئولان که فساد را خط قرمز دولت میدانند و در برخورد با مفسدان اقتصادی در هر رتبه و درجه‌ای مماشات نمی کنند را یادآور می شود.

حال باید دید در قبال این تخلفات عظیم که محدود به بیمه نیست و بسیاری از شرکت‌ها و موسسات دولتی را فاسد کرده چه برخوردی خواهد شد و یا اینکه این قائله فقط به عذر خواهی برخی از مدیران مستعفی و یا دولت ختم میشود؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۴ تير ۱۳۹۵
من بازرس کار با 20 سال سابقه کار در دمای 60 درجه خوزستان در سال 95 یک میلیون و ششصد هزار تومان دریافتی دارم بعد وزیر مربوطه ام در سال84 ،480 میلون تومان کارانه می گرفته ، من و امثال من با چه انگیزه ای باید بر اجرای قانون کار نظارت کنیم....
مدیریت جدید هم که از سال 92 شروع به کار کرده کلیه مزایای انگیزشی را به دلیل کمبود بودجه قطع کرده است و حسب تحقیق و تفحص به عمل امده از سوی هیئت شماره 3 حسابرسان دیوان محاسبات خوزستان فقط در سال 94 6 میلیارد تومان اختلاس اثبات شده داشته است.
گوش کسی به این حرفها بدهکار نیست.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۷ تير ۱۳۹۵
توی بیمارستانی که بیست دکتر عمومی کار میکنن
هر کدام بین هجده تا بیست و پنج میلیون حقوق میگیرن... که میشه بین 360 تا 500 میلیون
چرا یه پزشک عمومی باید اینقدر حقوق بگیره ولی یه کارمند با مدرک لیسانس و فوق لیسانس 3میلیون حقوق بگیره.. ؟
Germany
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۸ تير ۱۳۹۵
اگه وقت کردین برین سراغ کارانه 100 میلیونی پزشکان بیمارستان که اینها از مالیاتی که ماپرداخت ممیکنیم و از محل یارانه هاست که بجای بهبود و سروساماندهی به خدمات بهداشتی فقط تو جیب پزشکان سرازیر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۸ تير ۱۳۹۵
ما باید یک ماه از صبح تا شب از ساعت هفت تا دو نیم بیایم سر کار بعد آقایون پشت میز جلوی کولر حقوق چند صد میلیونی بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۸ تير ۱۳۹۵
ممنون از گزارش بسیار خوبتان. در حالی که افرادی وامهای چند صد میلیونی قرض الحسنه می گیرند ما باید با حقوق یک و نیم میلیونی وام 22 درصد بگیریم. واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۸ تير ۱۳۹۵
بیش از 90 درصد کارمندان وزارت بهداشت و درمان در فقر مطلق دست و پا می زنند تا این 10 درصد ویژه با حقوق های نجومی با حمایت پر و بال بیشتری پیدا کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۸ تير ۱۳۹۵
دستمزد مدیران دولتی از جیب مردم و از مالیات ها و عوارضی که مردم پرداخت می کنند،تامین می شود. چقدر بدبختیم ما که با حقوق زیر دو میلیون تومان در ماه با مدرک کارشناسی ارشد و 20 سال سابقه خدمت هم سهمی در پرداخت این حقوق های نجومی داریم با مالیاتی که به ناحق به حقوق ما بسته می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۸ تير ۱۳۹۵
من میخوام بگم باااااااااااااااور کنید به نظر اونایی که ماهی یک میلیون یا حتی کمتر دریافتی دارن حقوق سه چهار میلیونی هم حقوق نجومی محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۳ دی ۱۳۹۵
احسنت درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۸ تير ۱۳۹۵
با سلام:چراکسی ازحقوق مدیران شرکت مخابرات ایران که حصوصی شده است صحبت نمیکند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۳ ۰۸ تير ۱۳۹۵
ما محتاج و گرفتار وام ده میلیونی با سود بیست و پنج درصد هستیم که حالا یکساله دنبالشم جور نمیشه اونوقت این آقایان با اینهمه حقوق بالا اومدن وام سیصد میلیونی با سود چهاردرصد راحت گرفتن. اینکارا دزدی و اختلاس و سواستفاده حساب میشه که بیت المال را غارت میکنین مگه شما اعتقادی به آخرت ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۰۸ تير ۱۳۹۵
بازهم افتضاحی دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۰۸ تير ۱۳۹۵
مثل فیش حقوق ما ارتشی هاست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۰۸ تير ۱۳۹۵
متاسفانه دربخش تعاونی هاهم تقریباهمین بجیب زدنهاوجوددارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۰۸ تير ۱۳۹۵
خدا آخر و عاقبت مردم را به خیرکند با این مدیران کم توقع!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۸ تير ۱۳۹۵
آقای مدیر سلام:
واقعا خسته نباشید...
پیرو فیش های حقوقی نجومی که حق مسلم شماست!!!
آیا با خود اندیشیده اید که فقط با کفن در قبر قرار خواهید گرفت و باید به خدا جواب بدهید و اگر نتوانید به خدا جواب دهید چنان بلایی سر شما خواهند آورد که التماس بازگشت و جبران را خواهید کرد و تنها راه خلاصی شما رضایت افرادی است که مورد ظلم شما قرار گرفته اند.
از جواب در مقابل دوربین فرار نکنید چرا که دوربین خدا روشن است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۸ تير ۱۳۹۵
خدایابه فریاد ما بر س در ایران خیلی ها زیر خط فقرند این چه نوع برنامه ریزیه که داریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
وزیر بهداشت شمشیر 2لبه رو از کجات دراوردی بنده خدا. بفهمین که ملت میفهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۷ تير ۱۳۹۵
چرا مسولین قضایی کاری نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۷ تير ۱۳۹۵
بعد از3ماه از سال گذشته 150 هزارتومان به حقوقم اضافه شده، ، بعد آقايون حقوق نیم میلیاردی براى خودشون میریزن به بقیه هم یه چیزی میدن تا دهنشونو ببندن، ،، من وبقيه مردم هم باید منتظر سر برج باشیم تا 12 درصد افزایش حقوقمون بشه 100 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
مالیات ها ی مردم ما کجاخرج می شوددرحالی که مردمان ما نان
شب ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
تازه مزایاشون توفیش نمی اید اضافه کار /کارانه / بن خرید / و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۷ تير ۱۳۹۵
خدا ازشون نگذره من که نمیگذرم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۷ تير ۱۳۹۵
آقا ببخشید من در عسلویه کار می کنم و سه الی چهار ماهی شاهد هستم حقوق ها داده نمیشه بنا به دلایل مختلف حال اونکه یه بنده خدایی در یه سمتی این چنینی حقوق میگیره یعنی حقوق بعضی ها برابری میکنه با حقوق دو سال بنده و همکارانم خدا وکیلی ما رو بیخال نگرانم از حال اونهایی که شب شکم گرسنه میخوابن و میگن خدا رو شکر....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۷ تير ۱۳۹۵
قادر به خرید یک کیلو گوشت گوسفندی درطول یک ما نیستم .
خدا از شما نگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۷ تير ۱۳۹۵
ای بابا هر کی بیشتر بتونه میچاپه
کی به کیه
لعنت خدا بر مدیران فاسد... لعنت ملائک و انس و جن بر مفسدین فی الارض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۷ تير ۱۳۹۵
باید مشخص بشه که چند وقته دارن این حقوق هارو میگیرن ؟ یعنی این چند سال هیات دولت متوجه این پرداخت ها نبودن!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۷ تير ۱۳۹۵
ضمن تقدیر و تشکر از باشگاه خبر نگاران به خاطر اطلاع رسانی. حقیر با حقوق 900000تومان هیچ وقت حقم را از افرادی که حقوق های کلان می گیرند حلال نمی کنم . و از مسئولان هم اگر پیگیری نکنند و مجازات متناسب نکنند پیش خدا شکایت می کنم.
حرام حرام حرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۷ تير ۱۳۹۵
سلام
خبرنگار محترم لطف کنید کمی هم درمورد اقشار مختلف جامعه که حقوق معوق دارند بنویسید اعم ازکارگرومعلم و...اگر رسانه ها درمورد حقوق معوق مردم که نان شبشان محسوب می شود به مانند همین حقوق های نجومی پیگیری می کردند دولت ومسولین حقوق هارا پرداخت می کردندمن معلم حق التدریس هستم که ازفروردین تاخرداد که باآموزش وپرورش قرداد دارم حقوق وبیمه ام پرداخت نشده آن هم حقوق 600 تومانی ...الان به دفترچه بیمه جهت اموردرمانی نیاز دارم اما معلوم نیست تا کی بایدمنتظر بمانم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۷ تير ۱۳۹۵
سلام
خبرنگار محترم لطف کنید کمی هم درمورد اقشار مختلف جامعه که حقوق معوق دارند بنویسید اعم ازکارگرومعلم و...من معلم حق التدریس هستم که ازفروردین تاخرداد که باآموزش وپرورش قرداد دارم حقوق وبیمه ام پرداخت نشده آن هم حقوق 600 تومانی ...الان به دفترچه بیمه جهت اموردرمانی نیاز دارم اما معلوم نیست تا کی بایدمنتظر بمانم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۷ تير ۱۳۹۵
به خدا قسم اه این مردم یه روز این مسئولین و میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۷ تير ۱۳۹۵
چه دردی از من جوان لیسانس بیکار با زن وبچه . دوا میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۷ تير ۱۳۹۵
یاامام علی ادرکنی !کجایی اقا تاحق مظلومان رو ازحلقوم ظالمان بیرون بکشی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۷ تير ۱۳۹۵
خدا لعنت بکنه چنین افرادی را که حقوقهای چندصدمیلیونی می گیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۷ تير ۱۳۹۵
************
************
************
بر اساس فرمولهای بانکی، بانک مسکن به‌ازای پرداخت هر فقره وام ۱۰۰میلیونی به زوجهای جوان ۱۵۰میلیون تومان سود کسب می‌کند‼️
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۷ تير ۱۳۹۵
متاسفیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
وسکوت در مقابل این فیشهای نجومی بسیارقابل تامل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
ای بابا اینا که تعدادشان انگشت شماره کلا مگه چقدر پول میشه خواهشن با این اخبار مسائل اصلی رو پنهان نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۷ تير ۱۳۹۵
چرا فیش حقوقی ها و دریافتی مسولین از ریز تا درشت برای همگان شفافسازی نمیشه؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۷ تير ۱۳۹۵
این افراد عدالت رو به سخره گرفته اند ازبیت المال سرقت کرده اند حقوقی که که گرفته اند مهم نیس اسیب اجتماعی که به جامعه زده اند چه میشود وقتی یک ماشین میلیاردی که یک جوان داخلش نشسته از کنار شخصی که اجاره خانه اش عقب افتاده پول ندارد یک بار در ماه برایه خانواده اش گوشت بخرد چه اتفاقی می افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۷ تير ۱۳۹۵
این فیش ها ریشه در گذشته داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۷ تير ۱۳۹۵
فوتبالیستها هم پول مفت می گیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
حرف خوبی زدی
Iran (Islamic Republic of)
تبهکار
۰۰:۲۲ ۰۸ تير ۱۳۹۵
لطفا حسابهای مدیران و پزشکان بیمارستانها چک شود که از طرف دانشگاه علوم پزشکی پولهای یارانه چگون بصورت میلیاردی به جیب یک عده میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۷ تير ۱۳۹۵
لعنت خدا به كساني كه بيت المال را چپاول مي كنند و كساني هم كه لياقت كنترل و نظارت را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۵
خدا وکیلی یه سری هم به فیش های حقوقی فرهنگیان بزنید تا ببینید که این قشر با چه مشقتی امرار معاش می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۷ تير ۱۳۹۵
واقعا مغز ادم منفجر میشه . چه به سر مردم داره میاد . کی باید رسیدگی واقعی کنه. خدایا امام زمان رو هرچه سریعتر برسان. خدایا دراین ایام ماه مبارک رمضان شر ظالمان رو از سر این مردم کم کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۷ تير ۱۳۹۵
مطمئن باشید همین بیشتر نیست مدیران ناراحت نباشید به کاراتون ادامه بدید ما هم خودمون بااوضاع وفق میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۷ تير ۱۳۹۵
مطمئن باشید همین بیشتر نیست مدیران ناراحت نباشید به کاراتون ادامه بدید ما هم خودمون بااوضاع وفق میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
همش سیاه بازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
افرین به نمایندگانی که مو را از ماست میکشند دمشان گرم تا این مدیران باشند حق مشتی کارگر را نخورند کاش در مورد مدیران راه اهن. و شرکتهای وابسته اش هم تحقیق میکردند که حسابی کارگرانشان را نقره داغ میکنند و انقدر زجرشان میدهند تا چندر غاز به انها بدهند و هیچ کس هم نیست که صدای این بد بختها را بشنود وانها زیر بار این همه ظلم دارند خرد میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۷ تير ۱۳۹۵
سلام،
وقتی بودجه جاری دولت در این چند سال چندین برابر شده، خوب معلوم است که سر از جیب چه کسانی در می آورد !
اگر دستگاه های نظارتی بیشتر کنکاش کنند ، بیشتر پیدا می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۷ تير ۱۳۹۵
ینا همشون مفسد فی الارض هستن و عامل بدبختی جوونای این مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۷ تير ۱۳۹۵
کاش یه کمی هم در مورد حقوق شرکت نفتی ها تحقیق می کردید، در حالی که گارگران و مهندسانی که زیر نظر پیمانکاران در عسلویه به سختی کار می کنند تا مملکت سربلند باشه و چرخ تولید از حرکت نایسته و به حق بار اصلی به دوش اینگونه افراد هست ، اما حقوقهاشون با چند ماه تاخیر پرداخت میشه . حقوق چند ده میلیونی کارمندان رسمی شرکت نفت حتی نگهبان و... سر موعد پرداخت میشه بدون اینکه کاری انجام بدن . حتی نظارتی هم برروی چگونگی پرداخت حقوق پیمانکاران به کارگران ندارند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۷ تير ۱۳۹۵
بیچاره انانی که دست خالی رفتن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۷ تير ۱۳۹۵
چراباید‏ ‏این‏ ‏همه‏ ‏ظلم‏ ‏وجود‏ ‏داشته‏ ‏باشد‏ ‏جوانهادنبال‏ ‏کاربا‏ ‏حقوق‏ ‏۱و‏ ‏۲میلیونی‏ ‏هستند‏ ‏انوقت‏ ‏اقایون‏ ‏پیروبازنشته‏ ‏حقوقهای‏ ‏میلیاردی‏ ‏میگیرند‏ ‏خداوندا‏ ‏دادگر‏ ‏را‏ ‏برسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
یقیین بدانید که مردم برای هر ساعت در انتظارند تا نتیجه قانون مداری و عدالت اعمال گردد. این چیزی نیست که براحتی بگذرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
باسلام ،لطفا در مورد فیش حقوق پرسنل تامین اجتماعی که ماهیانه بین 10 میلیون تا 14میلیون دریافت می کنند ،گزارشی تهییه کنید ،با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
باسلام ،لطفا در مورد فیش حقوق پرسنل تامین اجتماعی که ماهیانه بین 10 میلیون تا 14میلیون دریافت می کنند ،گزارشی تهییه کنید ،با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۷ تير ۱۳۹۵
بعد میان به فیش حقوقی سرایدارن و خدمتگذاران مدرسه ها گیر میدن که میگن بیش از حق خود حقوق میگرن اخه این انصافه که یه سرایدار یا خدمتگذار که یک ساعت زودتر نسبت به مابقی کارکنان بره سرکار و یک ساعتم دیرتر نسبت به همکاران خودش محل کار و ترک کنه و برخونه و حقوق کمتری بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
کاری نکنید من بازنشسته هم فیش حقوقیم رو رو کنم!
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
اگر صادقانه وبدون اغماص بررسی گردد فاجعه عظیمتر خواهد بود همین است که این اقایون نه تنها بفکر ملت نیستند بفکر مملکت وپیشرفت انهم نیستند همه گرین کارت خود وخانواده خودشان را در جیب دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۷ تير ۱۳۹۵
با سلام .لطفا در مورد بانکهای خصوصی هم این کار انجام بگیرد که الان بعضی ازانها درخارج از کشور بسر میبرند بانکهای خصوصی هم زیر نظر بانک مرکزی هستند میتوانند بدلیل خصوصی بودن از امکانات دولتی استفاده کنند و شفاف سازی در مورد انها صورت نگیرد ؟؟؟؟........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۷ تير ۱۳۹۵
با سلام .لطفا در مورد بانکهای خصوصی هم این کار انجام بگیرد که الان بعضی ازانها درخارج از کشور بسر میبرند بانکهای خصوصی هم زیر نظر بانک مرکزی هستند میتوانند بدلیل خصوصی بودن از امکانات دولتی استفاده کنند و شفاف سازی در مورد انها صورت نگیرد ؟؟؟؟........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
واقعا متاسفم که اینها در کشور اسلامی هستند که نه تنها ازمال بیت المال می دزدند بلکه از اعتقادات و باورهای مردم هم دزدیدند.(اینها همان خوارج هستند که امیر المومنین انها را نفرین کرد)
و انهایی که دادرسی می کنند اگر بیت المال را برنگردانند انها عادل نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۵
اینا که که گفتین که چیزی نیست! برگ سبزی بودن تحفه درویش...
از همه خنده دار تر کسایی هستند که میگن اینا حقوق یک ماه نبوده! اقا از پشت کوه که نیومدیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۷ تير ۱۳۹۵
راستی اگر این اتفاق در ژاپن ویا چین می افتاد مسوولان چه عکس العملی نشان میدادند؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۷ تير ۱۳۹۵
به این شب عزیز خدا خیرت بده که حقیقتو گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
مدیران چندشغله, بازنشستگان و فسیل های ۲۴ شغله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
یکم پیگیری میکنن بعد دیگه بیخیال میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
واقعا خیلی سخته فهمیدن این ارقام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۷ تير ۱۳۹۵
چک کنید که این آقایون یارانه هم میگرفتند؟ چون از آدمهای اینجوری بعید نیست...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۷ تير ۱۳۹۵
عذر خواهی رئیس کل بیمه مرکزی و دیگران یک نوع فرار است که فایده نداره بکشیدنش به میز قانون و حق مردم را از حلقوم شان بکشید در حالی که مردم تو نون شبشان مانده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۷ تير ۱۳۹۵
این حقوق کارگران بیچاره است که چندین ماه عقب میمونه اگه شکایتی هم بشه اخراج میشن کسی که با 500 میلیون سیر نمیشه.اگه به فکر مردن بودن اینکارو نمیکردن بالاخره یه جایی باید جواب پس بدن البته اگه اعتقادی باشه که نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
فقط یک راه وجود داره و اون هم ایجاد یک قانون مدون که هیچ ارگانی حق شانه خالی کردن از اون رو نداشته باشه..
ما شغل ساده و سخت یا مهم و غیر مهم نداریم چون این طرز تفکر باعث تبعیض بی عدالتی و فساد میشه چیزی که الان در جامعه میبینیم.
باید در حقوق تفاوت باشه نه تبعیض و این تفاوت نباید زیاد باشه.در دادن پاداش ها وام ها و مزایا باید تمام کارکنان یکسان باشن.مثلا چرا کارمند یک بانک با مدرک دیپلم 150 میلیون وام مسکن میگیره هر دوسال یکبار 20 میلیون وام ضروری میگیره وام خودرو میگیره پادشهای مختلف میگیره اما یک ارتشی یا یک کارگر یا یک معلم یا... دریغ از یک میلیون وام یا یک پاداش هزارتومنی در سال... ؟؟؟
باید فرق درآمدها اینقدر کم باشه که افراد از روی علاقه برن دنبال شغلشون نه به خاطر پول چیزی که امروز در جامعه هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۷ تير ۱۳۹۵
4ساله تمام مزایا و رفاهی عیره قطع شده و فقط ی حقوق خشک وخالی میگیرم ولی مسئولین ما در مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی استان خوزستان نه که فقط حقوق چند برابر و مزایا های و رفاهی وحتی بلیط پرواز و صبحانه و نهار وشام هم در اداره میخورن چرا رسیدگی نمیکنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۷ تير ۱۳۹۵
شاید بتوان گفت بحرانی ترین وضعیت در وزارت بهداشت است. که هنوز رو نشده اگر بشود انشالله این شفافیت می تواند به نفع سلامت مردم هم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
حالا چرافاش کننده فیشهای حقوقی تحت تعقیب قرارگرفته؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۷ تير ۱۳۹۵
خوبیش اینکه رو شون نمیشه دیگه چیزی در مورد قطع یارانه بگن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
لطفا این موضوع رو پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۷ تير ۱۳۹۵
دیگه به کی میشه اعتماد کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۷ تير ۱۳۹۵
خیلی جالب است از چند میلیارد فقط حدود 200 میلیون برگشت داده شده واقعا این افتخار بزرگی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۷ تير ۱۳۹۵
مردم باید روز به روز عذاب بکشن بعد یک تعداد ادم پول شام و نهار بخورن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۷ تير ۱۳۹۵
خدا بركت بدهد به اين نوع مديريت ، همه مديران هم لق لقه زبانشان ، خدمت به مردم و شرمندگى خون شهداست ، مديرانى دروغگو و،،،،،،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
در روزگاری که دانشجویی دکتری و متاهل چون من بیکارم و در آرزوی کارمندی با حقوق یک میلیون تومان هستم مدیران ما شاهکار می کنن. عیبی نداره ما هم خدای داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۷ تير ۱۳۹۵
خدایا بر ما رحم کن ناعدالتی تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۷ تير ۱۳۹۵
این فقط یه گوشه ای است کارمندان شرکت نفت برسی بشه بیشتراز این حرفاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۵
اینهمه جوون ما شهید شدن ولی یک عده.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۷ تير ۱۳۹۵
بدتر از این نمیشه که اسم این اختلاسها را حقوق میذارن
اینها اختلاسهای ماهیانه هستند نه حقوق اینطور برخورد نشون همه گیری این اختلاسهای ماهیانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۷ تير ۱۳۹۵
سکوت مردم !!!؟
Germany
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۷ تير ۱۳۹۵
مشکل فقط ولنگاری مالی نیست بی عدالتی هایی که در رشد سازمانی فرد ارتقای شغلی رخ میدهد بسیار بیشتر از ولنگاری مالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۷ تير ۱۳۹۵
کسی رسیدگی نخواهد کرد و این شلوغیها 2 روز و نهاتیا 1 هفته است و به باد فراموشی سپرده میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۷ تير ۱۳۹۵
سلام از حقوق چند صد هزار توماني درجه داران ارتش هم بگو ييد.
( با سنوات بالا منطقه هاي عملياتي و بدي آب و هوا و درگير)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۷ تير ۱۳۹۵
خدا لعنتشون كنه واقعا دزدي در روز روشن مگه چي به خاطر مشكلات اقتصادي تو سن سي سالگي ازدواج كردم
ولي يك ساله برا سه ميليون اره فقط فقط سه ميليون وام ازدواج كه باهاش هيچ كاري نميشه كرد هنوز دارم ميدوم و بهم نمي دن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۷ تير ۱۳۹۵
من خودم 37 سالمه می خوام زندگی عادی خودم رو بگردونم نمی تونم برای یه تایید مدرک 1000 تا سنگ جلو پامه چه جوری اینا بدون تخصص و تفکر به این کارا دست می زنن این حقوق ها را می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۷ تير ۱۳۹۵
واقعا مفت خورن باید اعدام بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۷ تير ۱۳۹۵
واقعا جای تاسف داره یک کارگر بیچاره باید یکماه بره سر کار تا شاید حقوق یک میلیونی اونم با زحمت زیاد بدست بیاره ولی اقایون مدیر حقوق چندصدمیلیونی بگیرن البته بعد هم میگن همه مدیرا که اینجوری نیستند فقط چند نفر که تعدادشون به انگشتای یک دست هم نمی رسد حقوق بالا میگیرن.یه فرد عادی اگه بخواد یک وام در حد دو یاسه میلیونی بگیر بانک ها کاری به سرش میارن که از گرفتنش پشیون میشه ولی اقایون وام سیصدمیلونی با بهر ه یک درصد میگیرن که اونم جای تامل داره که ایا برمیگردونن وام رو یا نه. دقیقا باید پرسید عدالت کجایی توکجایی..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
فقط این مدیران فاسد مقصر نیستند بلکه مسئولان هم که سالها این حقوقها را پرداخت میکردند و سکوت می کردند نیز به همان اندازه مقصرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۷ تير ۱۳۹۵
فقط میتونم بگم خدا بهمون رحم کنه این یارانه ها قطع نشه.شاید بتونیم پول قبض امونو بدیم.خودمون به درک.جیب این مدیرامون خالی نشه.خدا به داد این.....برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۷ تير ۱۳۹۵
چطوری باید جلوشونو گرفت.بخدا ما هر چهار ماه حقوق میگیریم.یعنی سالی دوبار اونم قانون اداره کار..ظلم واقعاکجا باید حقمونو بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
بالاخره ماکه نفهمیدیم چی شد!!!!! ولی تو رو خدا ا به داد ما بدبختا برسین !!!! با اونا که نمیتونین بجنگین لااقل به داد ما هم برسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
بالاخره ماکه نفهمیدیم چی شد!!!!! ولی تو رو خدا ا به داد ما بدبختا برسین !!!! با اونا که نمیتونین بجنگین لااقل به داد ما هم برسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۷ تير ۱۳۹۵
بالاخره ماکه نفهمیدیم چی شد!!!!! ولی تو رو خدا ا به داد ما بدبختا برسین !!!! با اونا که نمیتونین بجنگین لااقل به داد ما هم برسین
۱۲
آخرین اخبار