استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای جلب توجه کودکان یا پرت کردن حواسشان، میتواند بر رشد عاطفی و اجتماعی کودکان تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ منظور از رشد عاطفی و اجتماعی به زبان ساده همان مهارت توانایی برقراری ارتباطات اجتماعی است. یعنی ابزارهای الکترونیکی توانایی فکر کردن و درک مسائل اجتماعی و حس همدلی کودک نسبت به دیگران را کاهش میدهد.

 به کارگیری این قبیل صفحات نمایشگر در کودکان زیر سه سال میتواند در رشد ذهنی آنها برای کسب مهارتهای مورد نیاز برای ریاضی و علوم نیز اختلال ایجاد کند. پس هم IQ و هم EQ کودکان را تحت تاثیر قرار میدهد.

تحقیقات نشان می‌دهند که در دراز مدت رشد اجتماعی کودکانی که بارها و بارها با مانیتور تلفن‌های همراه گریه‌ شان را فراموش کرده‌اند، در معرض خطر قرار خواهند گرفت و از طرف دیگر به نظر میرسد چه بسا رشد مکانیزم خود کنترلی نیز در این کودکان با مساله روبرو شود.

ارتباط برقرار کردن و وقت صرف کردن برای کودکان در سنین خردسالی بیشترین سود را برای آنها داشته و مناسب‌ترین فضا را برای رشد ذهنی، عاطفی و اجتماعی ‌شان مهیا میکند. راه حل اینست که ساعتی از روز را بدون تلویزیون و دستگاه‌های الکترونیکی در کنار کودکان و دیگر اعضای خانواده باید گذراند.

 فراموش نکنید آموزش در مقابل صفحه تلویزیون و مانتیورها هرگز به پای آنچه مادر با زبان مادری به کودک میگوید و می آموزد، نمیرسد. از طرفی، بازی با لگوهای ساختمان سازی بسیار بیشتر از ابزارهای الکترونیکی در رشد مهارت‌های اولیه ریاضی در بچه‌ها موثرند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.