مدیر حوزه‌های علمیه کشور: وظیفه سنگین علما برای مقابله با نفوذ

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: علمای دینی در مقابله با نفوذ دشمن، رسالت سنگینی بر عهده دارند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد، با اشاره به بحث نفوذ فرهنگی دشمنان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تصریح کرد: عالمان دینی به تعبیر حدیثی از رسول اکرم (ص) مانند دژ محکمی هستند که مانع نفوذ هر نوع ناهنجاری و رفتارهای ناشایست و تهاجم فرهنگی به جامعه و فرهنگ دینی، مذهبی می‌شوند و مرزبانانی هستند که در خط مقدم دفاع از اسلام، خالصانه ایستادگی می‌کنند.

 نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که هنجارها و گفتارها از طریق روحانیت به بدنه جامعه تزریق می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم ما گفتار و کردار روحانیت را به‌عنوان پیام دینی و حجت مقبول می‌شناسند.

 وی گفت: اسلام از علما و روحانیت انتظار نگهبانی و مرزبانی دارد تا این‌که جلوی نفوذ کسانی که افکار، باورها و ارزش‌های جامعه را می‌خواهند خدشه‌دار کنند بگیرد و روحانی باید نشان‌دهنده راه دین به مردم باشد و با قامتی استوار باید جلوی نفوذ دشمن بایستد.

 آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه عالم دین بودن و روحانی بودن شغل نیست بلکه مسوولیت است، تاکید کرد: روحانیان به ‌عنوان یک مسئولیت باید در هر جا و نقطه‌ای از کشور ادای مسوولیت کنند.

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر این‌که روحانیت، بدعت ستیز است، افزود: اگر بدعتی در جامعه می‌خواهد رشد کند روحانیت با شجاعت جلوی این بدعت می‌ایستد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به این‌که نفوذ قلمروهای متعددی دارد، ادامه داد: دشمن می‌خواهد بر روی باورها، ارزش‌ها و رفتارها اثر بگذارد به‌گونه‌ای که آنها با شبهاتی که در جامعه ایجاد می‌کنند باورها را به چالش می‌کشند و با مطرح کردن برخی موضوع‌ها به‌عنوان ارزش، ارزش‌ها را به ضد ارزش تبدیل می‌کنند و یا ضد ارزش‌ها را ارزش می‌نامند.

وی افزود: نمادهای بیرونی در خیابان و مجامع عمومی ما و رفتاری که بوق‌های تبلیغاتی ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نسل جوان ما منتقل می‌کنند در رفتار این نسل تأثیر می‌گذارد.

 آیت‌الله حسینی بوشهری خطاب به روحانیون گفت: زمانی که این‌همه شبهه جدید وارد فضای دانشگاه می‌کنند شما روحانیون باید این شبهه‌ها را رصد کرده و رسیدگی کنید و کرسی‌های آزاداندیشی را تشکیل دهید.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.