آیین گرامیداشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام والمسلمين سيد کاظم موسوی تنها شهيد استان سمنان در حادثه هفتم تير در میامی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی از اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی در سال‌روز شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام‌خمینی(ره) خبر داد و گفت: به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر اعضای کودک و نوجوان با واقعه هفتم تیر و شهدای این روز تاریخی، یاد و خاطره حجت‌الاسلام والمسلمين سيدکاظم موسوي تنها شهيد استان سمنان در این حادثه گرامی داشته شد.

رحیمی هدف از اجرای این برنامه را تقویت هویت ایرانی و اسلامی با تکیه و ترویج و تقویت انس و آشنایی با منابع و منافع دینی و ایرانی عنوان و خاطرنشان کرد: مربیان کانون میامی در کارگاه فرهنگی با استفاده از طرح دیواری و کتاب‌های موجود در مرکز به معرفی شخصیت این شهید پرداختند.


گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی فرزند میرزاموسی در سال 1314 ه.ش در روستای حسین‌آباد شهر میامی از توابع شهرستان شاهرود دیده به جهان گشود. شش‌ساله بود که راه مکتب‌خانه را پویید و در حالی‌که به خواندن قرآن مجید مشغول بود سعی می‌کرد سوره‌های کوچک را نیز حفظ کند.

در همان دوران خواندن و نوشتن، بخشی از مقدمات دروس حوزوی را نیز فراگرفت. پدر بزرگش که از روحانیون با تقوای منطقه بود، توجه خاصی به سیدکاظم داشت و امور تحصیلی وی را با دقت زیر نظر گرفت. او همواره نوه‌اش را تشویق می‌کرد تا آیات قرآن و بعضی خطبه‌های نهج‌البلاغه و برخی متون اسلامی را حفظ کند. در سیزده سالگی برای ادامه تحصیل علوم حوزوی عازم مشهد مقدس شد.

وی در زمره طلاب با توان و مستعد درس استاد بود و به‌واسطه همین جدیت و توانایی که داشت از سوی آیت‌‌الله میلانی برای تقریر بیانات و دروس ایشان انتخاب شد. شهید موسوی پس از ازدواج به تهران سفر کرد و تلاش کرد با کسب روزی حلال از اتکای خود به دیگران بکاهد.
انتهای پیام/ ه

برچسب ها: شهید ، 7تیر ، میامی ، گرامی داشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.