حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: هر رای به منزله‌ی نقطه اتصال مردم به نظام کشور است و مشارکت حداکثری مردم سبب بالابردن پرچم مقتدر ایران اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان در آیین سیاسی_عبادی نماز جمعه این هفته رای دادن را استیفای حق مردم یادآورشد و گفت: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در همه‌ی شعب استان سمنان با امنیت و دقت در حال برگزاری است و افزایش حضور مردم در ساعات نخستین و مشارکت حداکثری آنان سبب بالابردن پرچم مقتدر ایران اسلامی خواهد بود.

خطیب نماز جمعه سمنان به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دشمنان ما با نقشه‌های خود سعی می‌کنند تا از مشارکت مردم در انتخابات جلوگیری کنند، اما بدانند مردم با بصیرت در تعیین سرنوشت کشور حضوری با شکوه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه فردا یک نفر امانت و مسئولیت قوه مجریه را از طرف مردم خواهد گرفت افزود: رییس جمهور منتخب باید شعار‌ها وبرنامه‌های خود را هر چه سریعتر اجرا کند تا وقفه‌ی پیش آمده از شهادت آیت الله رئیسی در مدیریت کشور جبران شود.

امام جمعه سمنان مردم را پیروز میدان انتخابات برشمرد و گفت: رییس جمهور منتخب باید از فردا تا زمان تنفیذ حکم ریاست جمهوری به دستور رهبر، کارگزاران و اعضای کابینه خود را که از اهل شریعت، انقلاب و دلسوز مردم باشد انتخاب کند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم به بزرگداشت محتشم کاشانی و روز شعر و ادبیات آئینی هم اشاره کرد و گفت: مکتب محرم به عنوان دانشگاه فرهنگ ساز امام حسین است که باید تلاش کنیم همراه با شور حسینی به شعور حسینی هم برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به ۱۸ تیر ماه همزمان با اولین دهه‌ی ماه محرم و آغاز دهه‌ی امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه‌ی قیام عاشورا را اصلاح و تنظیف اسلام عنوان کرد و گفت:این فریضه دینی در ابعاد فردی و اجتماعی است که اگر در جامعه محقق نشود زمینه‌ی سقوط آن جامعه نیز فراهم می‌شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به ۲۱ تیرماه، روز حمله به مسجد گوهر شاد به دستور رضا خان اشاره کرد و افزود: عفاف و حجاب سنگ زیرین دینداری در هر جامعه است و دشمنان هم در جنگ نرم علیه کشورمان این نقطه را نشانه گرفته اند و نمی‌خواهند دختران و زنان کشور با پاکدامنی و عفاف از هجمه‌های شیطانی مصون بمانند.

امام جمعه سمنان با اشاره به ۱۴ تیر ماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، از زحمات و حضور دائمی آنان در رفع نوافص شهری و وروستایی و خدمات به مردم قدر دانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.