پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مطلبی به مشکلات اقتصادی و تاثیر آن‌ها بر صنعت نفت ونزوئلا پرداخت.

بلومبرگ: کاهش تولیدات نفتی ونزوئلا به دلیل بدهی به شرکت‌های نفتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، تولیدات نفتی ونزوئلا که اکنون در پایین‌ترین سطح خود از سال 2009 میلادی قرار دارد، ممکن است تا پایان سال جاری میلادی، روند نزولی شدیدتری را تجربه کند. دلیل این کاهش، پرداخت نشدن دستمزد شرکت‌های استخراج از جانب دولت ونزوئلا است که با اقتصادی آسیب‌دیده دست و پنجه نرم می‌کند.

پیش‌بینی شده‌است تولیدات نفتی ونزوئلا – که 95 درصد درآمد صادراتی این کشور را تشکیل می‌دهد – تا اواخر سال جاری میلادی با 11 درصد کاهش به 2.1 میلیون بشکه در روز برسد. پرداخت نشدن دستمزد شرکت‌های پیمانکار استخراج نفت، تولیدات این کشور را کاهش داده است.

هنگامی که بهای نفت خام سقوط کرد، اقتصاد ونزوئلا دچار مشکلات عمده‌ای شد. "نیکلاس مادورو" – رئیس جمهور ونزوئلا – به دارندگان اوراق قرضه تعهد داد دولت از آن‌ها حمایت خواهد کرد. این در حالی است که به شرکت ملی نفت ونزوئلا و تمامی شرکت‌های وابسته به آن مبلغی پرداخت نشد.

بر اساس گزارش‌ها، ونزوئلا در 31 مارس (11 فروردین) به شرکت "شلمبرژه" – بزرگترین شرکت خدمات نفتی جهان – 1.2 میلیارد دلار بدهی داشت. بدهی‌های ونزوئلا به "هالیبرتون" – یک شرکت بزرگ خدمات نفتی دیگر – نیز در سه ماهه اول سال جاری میلادی با 7.4 درصد افزایش به 756 میلیون دلار رسید.

در اظهارات وزیر نفت ونزوئلا، به بدهی‌های معوق این کشور به شرکت‌های خدمات نفتی هیچ اشاره‌ای نشد. او تنها گفت این شرکت‌ها به کار در ونزوئلا ادامه خواهند داد.

کاهش تولیدات ونزوئلا و همچنین وجود اختلال در تولیدات کشورهای نیجریه و لیبی در سال آینده می‌تواند عرضه طلای سیاه را با افت زیادی مواجه کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار