رویترز: مشکلات اقتصادی و فقدان سرمایه‌گذاری، تولید نفت ونزوئلا را مختل کرده است

تولید نفت ونزوئلا طی یک سال گذشته حدود 9 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ونزوئلا که بزرگترین ذخایر نفت خام جهان را در اختیار دارد، به دلیل بحران اقتصادی، فقدان سرمایه‌گذاری درازمدت و سوءمدیریت‌ها با شدیدترین کاهش تولید نفت طی 14 سال اخیر مواجه شده است. 

در حال حاضر، تاخیر در پرداخت پول به تامین‌کنندگان، فقدان سرمایه‌گذاری جدید در بخش تجهیزات و برنامه‌ریزی ضعیف در بخش منابع نفتی، شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) را در معرض بحران بی‌سابقه‌ای قرار داده است که روز به روز از گستردگی بیشتری برخوردار می‌شود.

طبق آمار رسمی، طی سال گذشته در حالیکه اوپک، تولید خود را 4 درصد افزایش داده است، تولید نفت خام ونزوئلا با 9 درصد کاهش به 2.36 میلیون بشکه در روز رسیده است. 

«ائولوخیو دل پینو» - وزیر نفت و رئیس شرکت ملی نفت ونزوئلا – نیز ماه گذشته تایید کرد تولید نفت این کشور تا این لحظه نسبت به سال 2015 روزانه 220 هزار بشکه (حدود 8 درصد) کاهش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی، صادرات نفتی ونزوئلا، که بالغ بر 94 درصد درآمد این کشور را تشکیل می‌دهد، نیز به تاسی از کاهش سقف تولید نفت آن، به 1.19 میلیون بشکه در روز سقوط کرده است. 

به گفته کارکنان شرکت ملی نفت ونزوئلا، علاوه بر دلایل فوق، سرقت تجهیزات نفتی، تاخیر در انجام خدمات تعمیر و نگهداری و سطح پایین دستمزدها نیز به نوبه خود تولید نفت ونزوئلا را طی ماه‌های اخیر تحت تاثیر قرار داده‌اند. 

کارشناسان و تحلیلگران نفتی جهان پیش‌بینی می‌کنند با توجه به فقدان سرمایه‌گذاری لازم در بخش نفت طی سالهای اخیر و مشکلات عدیده اقتصادی ونزوئلا که بخش اعظمی از آن ناشی از سقوط بهای نفت به زیر 50 دلار است، روند کاهش تولید نفت این کشور طی ماه‌های آتی همچنان ادامه خواهد یافت.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار