اصفهان؛

آغاز برداشت گیاه دارویی گل ختمی در اصفهان

برداشت گیاه دارویی گل ختمی از 360 هکتار مرتع طبیعی استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: پیش بینی می‌شود با پایان زمان برداشت این گیاه در مرداد امسال، بیش از 150 کیلوگرم گل ختمی برداشت شود.
آبتین میرطالبی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو محلب 130 هزار ریال است، افزود: با پایان زمان برداشت این محصول بیش از 200 میلیون ریال عاید حدود 70 بهره بردار در استان می‌شود.
وی گفت: شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر مهمترین مراکز پرورش گل ختمی در استان اصفهان است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه از هر هفت کیلوگرم گل تر یک کیلوگرم گل خشک به‌دست می‌آید، افزود: ختمی به ‌طور کلی بر حفظ عملکرد طبیعی همه اعضای بدن به ویژه روده ها، ریه ها، معده، کلیه ها و مثانه موثر است. 
میرطالبی با بیان اینکه از این گیاه برای مداوای ضخم‌های دستگاه گوارش یا حلق و گلو هم استفاده می‌شود، گفت: ختمی از سفت شدن غذا در انتهای روده باریک جلوگیری می‌کند و توانایی گلبول‌های سفید را در مقابله با میکروب‌ها افزایش می‌دهد. 
برطرف کننده ناراحتی‌های پوستی، نرم کننده پوست، ضد سرفه های خشک، تب بر، برطرف کننده اسهال خونی، ادرار آور و تنظیم کننده قند خون از دیگر ویژگی‌های گیاه دارویی ختمی است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.