از اجرای بیش از ۳۸ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در صنایع و صدور بیش ۱۱ هزار گواهینامه الکترونیکی مهارت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان اظهار کرد: به منظور گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و تامین نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز صنایع و بنگاه های اقتصادی، در سه ماه نخست امسال ۳۸هزار و ۳۸۳ نفرساعت آموزش مهارتی در صنایع استان اجرا شد.

عبدالنبی سواعدی  با بیان اینکه فعالیت آموزشی این بخش در ۹۰ حرفه مهارتی بوده است، توضیح داد: اپراتور جرثقیل، اطفای حریق، پرورش دهنده زنبور عسل، تعمیر موتور، تکنیک های مدیریت و سرپرستی، روان شناسی صنعتی در تمامی سطوح مهارتی با رویکرد صنعتی، خدماتی و کشاورزی از جمله دوره های برگزار شده بود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان به برشماری هدف از اجرای آموزش در صنایع پرداخت و گفت: آموزش در صنایع، بخشی از آموزش های فنی و حرفه ای ویژه شاغلان بازار کار و در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقای سطح مهارت آنان است که همگام با فناوری های روز در قالب آموزش در جوار کارگاهی، ضمن کار و بین کارگاهی ارائه می شود.

وی، آمادگی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان را برای ارائه انواع آموزش های مهارتی مرتبط با صنایع بر اساس استانداردهای بین المللی اعلام کرد و افزود: شاغلان در صنایع پس از فراگیری آموزش های فنی وحرفه ای و قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارتی مطابق با استاندارد جهانی دریافت خواهند کرد.

سواعدی خواستار تعامل و همکاری بیشتر صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی در جهت ارتقای سطح مهارت کارگران شاغل در واحدهای صنعتی شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان از صدور بیش از ۱۱ هزار گواهینامه هوشمند و الکترونیکی در سه ماهه اول سال جاری خبرداد و گفت: در سه ماهه اول امسال ۱۱ هزار و ۲۷۵ عدد کارت هوشمند مهارت برای متقاضیان این استان صادر و آماده تحویل شده است و متقاضیان برای تحویل کارت خود می توانند به حوزه های ثبت نام مراجعه کنند.

سواعدی، مزایای گواهینامه های الکترونیکی را برشمرد و عنوان کرد: سهولت حمل و نگهداری گواهینامه، امکان ثبت ۲۰ عنوان گواهینامه در یک کارت، ارتقای امنیت گواهینامه ها، افزایش سرعت صدور و تحویل گواهینامه به متقاضی، حذف فرآیندهای سنتی از قبیل نامه نگاری بین دستگاهی برای استعلام گواهینامه از جمله این مزایا است.

وی، صدور کارت‌های هوشمند را جایگزین مناسب گواهینامه های سنتی دانست و گفت: صدور گواهینامه های مهارت فنی و حرفه ای جهت افزایش ضریب امنیت اجرا شده و به صورت بین المللی بر اساس کد شناسه و کد ملی مهارت آموز تا ۲۰ گواهینامه در آن ثبت می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان به نحوه استعلام گواهینامه های مهارت از طریق این کارت هوشمند اشاره کرد و گفت: این کارت هوشمند به سیستم جامع پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نشانی http://azmoon.portaltvto.com متصل است و استعلام آن در صورت نیاز از سوی نهادها و سازمانها بدون نیاز به مکاتبات اداری و کاغذی به صورت آنلاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی که بر روی کارت درج شده در سامانه مذکور قابل انجام است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.