باشروع فصل گرما و لزوم کنترل حشرات ناقل بیماری ، طرح سمپاشی دام و اماکن دامی روستایی و عشایری سمنان با همکاری سازمان بسیج سازندگی و بسیج عشایری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دکتر وحید قدس رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان بااعلام این خبر گفت : در اجرای این طرح که حداقل یک ماه به طول می انجامد دامهای روستایی و عشایری و اماکن نگهداری آنها توسط اکیپهای متشکل از نیروهای داوطلب بسیجی، تحت نظارت دامپزشکی و با سموم دامی که توسط اداره دامپزشکی بصورت رایگان دراختیار دامداران محترم قرار می گیرد مورد سمپاشی قرار می گیرند تا ضمن کنترل جمعیت حشرات ناقل بیماری ، انگلهای خارجی بدن دام نیز از بین بروند.
وی افزود: انگلهای خارجی، علاوه بر تضعیف دام بدلیل خونخواری ، ناقل برخی از بیماریهای ویروسی و تک یاخته ای از جمله بیماریهای مهم و خطرناک لمپی اسکین ، تیلریوز و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(CCHF) هستند که سمپاشی دام و اماکن دامی از اصلی ترین روشهای کنترل و پیشگیری از این بیماریها هستند.
قدس رسیدگی به مشکلات و خدمت به عشایر غیور و روستاییان گرامی که قشر تولید کننده و بی ادعای جامعه محسوب می گردند را از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی دانسته و خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولین به این قشر زحمتکش شد.
انتهای پیام /
برچسب ها: طرح ، سم پاشی ، دام ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.