مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۶۵ باب کتابخانه در استان اردبیل وجود دارد که در سالجاری حدود ۱۴ باب کتابخانه جدید در سطح استان اردبیل افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رباب عزیزخانی افزود: در حال حاضر حدود 65 باب کتابخانه در سطح استان اردبیل وجود دارد که با اقدامات صورت گرفته در سالجاری 14 باب کتابخانه جدید در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد که خوشبختانه خیران در احداث کتابخانه یاری‌رسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بودند که امیدواریم این کمک‌ها در سالجاری نیز افزایش یابد.

وی گفت: در شهرستان گرمی با نبود کتابخانه مواجه هستیم که با مسئولان استانی و شهرستان در رابطه با احداث یک کتابخانه در این شهرستان رایزی کردیم و زمینی نیز برای این کار در نظر گرفته شده است که امیدواریم هر چه زودتر این کار عملیاتی شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در رابطه با عضویت مردم استان اردبیل در کتابخانه‌های عمومی افزود: در مقایسه استانی حدود 5 درصد مردم استان اردبیل عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند ولی به تفکیک شهرستانی این آمار فرق می‌کند به طوری که در شهرستان خلخال حدود 12 درصد مردم این شهرستان عضو کتابخانه‌ها هستند که فراگیری فضای مجازی در کاهش گرایش به کتاب‌خوانی بی تأثیر نبوده است.

عزیزخانی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 55 هزار نفر عضو نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هستند و سالانه در حدود یک میلیون و 500 هزار نفر به کتابخانه‌های استان اردبیل برای دریافت کتاب مراجعه می‌کنند که قطعا با افزایش تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل این موضوع نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، وجود ، کتابخانه ، عومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.