مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:‌ با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های موجود صنعت گردشگری روستایی و عشایری در استان اردبیل در راستای توسعه اقتصادی این مناطق تقویت می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کریم حاجی‌زاده افزود:‌ استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری و به ویژه بوم‌گردی داشته که باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه اقتصادی استان استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اقتصاد کشاورزی و سنتی اردبیل را اقتصاد مرسوم استان اردبیل دانست و گفت:‌ برای استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان در مسیر توسعه اقتصادی باید در راستای توسعه صنعت گردشگری که استان اردبیل در این حوزه ظرفیت‌های بالایی داشته گام برداریم.

وی افزایش ثروت و بهره‌وری را در بخش گردشگری 6 برابر کشاورزی دانست و افزود:‌ در بخش گردشگری روستایی و عشایری نیز ظرفیت‌های خوبی در استان اردبیل وجود دارد که تلاش می‌کنیم تا با الحاق فعالیت‌های گردشگری به روستاهای استان توسعه اقتصادی هر چه بیشتر مناطق روستایی را شاهد باشیم.

حاجی‌زاده در ادامه بیان کرد‌: صنعت گردشگری اقتصادی پیشرو و در حال توسعه بوده که در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی برای تامین امنیت در آینده در دنیا مطرح بوده و کشورهای توسعه یافته به این صنعت توجه ویژه‌ای داشته و برای توسعه کشورهای خود تلاش می‌کنند تا در این حوزه عملکردی مناسب داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.