معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌ شرقی ، حمایت های همه جانبه از شرکت های دانش بیان را خواستار شد و گفت: زیرساخت های لازم برای توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان این استان باید بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  نواداد در جلسه کمیته اجرایی ستاد اقتصاد دانش بنیان اظهارکرد: اگر امروز به فکر شرکت های دانش بنیان و رفع مشکلات آنها و افزایش کمی و کیفی این شرکت ها نباشیم، فردا تاسف این سال ها را خواهیم خورد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی جزو استان هایی است که این موضوع را به دقت مورد توجه قرار داده است و استاندار آذربایجان شرقی نیز توجه ویژه ای به این بخش دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌ شرقی، ادامه داد: بدون شک مشکلات شرکت های دانش بنیان که با آن گریبان گیر بوده، مختص این استان نیست و همه به نوعی با آن درگیر هستند.

وی ایجاد انگیزه برای فعالان حوزه فناوری را یادآور شد و افزود: ما باید با ترغیب و ایجاد انگیزه در بخش فناوری بسترهای مورد نیاز برای فعالیت های این حوزه را تسریع کنیم تا شاهد ارتقای فعالیت های دانش بنیان در استان باشیم.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز هم با انتقاد از وضعیت نامناسب آذربایجان شرقی در تعداد شرکت های دانش بنیان گفت: پارک علم و فناوری تنها متولی حمایت و تسریع فعالیت های شرکت های دانش نبیان نیست و همه سازمان ها و نهادها و به ویژه مراکز علمی و پژوهشی باید برنامه های خود را در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان تدوین کنند.

علی جهانگیری اظهارکرد: یکی از شاخصه های مهم در بررسی وضعیت اقتصاد دانش بنیان سنجش تعداد شرکت های دانش بنیان است و آذربایجان شرقی از این لحاظ در رتبه چهارم قرار دارد.

وی گفت: نکته اصلی در این رتبه بندی فاصله ما با سه استان بالاتر است که در برخی از موارد این فاصله به بیش از دو تا سه برابر می رسد.

وی ادامه داد: این جایگاه برای آذربایجان شرقی که پایلوت برنامه های اقتصاد مقاومتی در سطح کشور بوده و دارای منطقه ویژه علم و فناوری است، قابل قبول نیست و باید برای افزایش کمی و کیفی این شرکت ها چاره اندیشی کرد.

نماینده تام الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه علم و فناوری خاطر نشان کرد: انتظار ما در تحقق اهداف برنامه های اقتصاد دانش بنیان در رابطه با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی بیش از وضعیت موجود است و ضروری است این مراکز برای افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان در سطح استان پای کار باشند.

وی ادامه داد: بعد از استقرار دولت تدبیر و امید شاهد بودیم که تنها بخشی که در آن افزایش اعتبارهای دولتی اتفاق افتاد، حوزه دانش بنیان بود و اعتبارهای این بخش حدود 25 درصد افزایش داشته است و از این رو باید از فرصت به وجود آمده به نحو شایسته ای استفاده کرد.

جهانگیری با اشاره به برخی از مشکلات شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف خواستار توجه سازمان ها به رفع این مشکلات شد و گفت: در خصوص مشکلات بیمه ای که بارها از سوی شرکت های دانش بنیان مطرح شده است، انتظار می رود کمیته تخصصی با حضور نمایندگان شرکت های دانش بنیان، نماینده پارک علم و فناوری و معاونان اداره کل بیمه تامین اجتماعی استان تشکیل شود تا مشکلات به صورت تخصصی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و راه حل های منطقی و قانونی برای آنها اندیشیده شود .

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی ، خرید محصولات دانش بنیان از سوی اداره کل تامین اجتماعی استان را خواستار شد و گفت: این اداره کل با وجود بخش های مختلف می تواند بخشی از خرید های خود را از شرکت های دانش بنیان انجام دهد و انتظار داریم در این خصوص حمایت های کافی از فناوران و شرکت های دانش بنیان صورت گیرد.

در ادامه این نشست شرکت های دانش بنیان به طرح مسائل و مشکلات خود از قبیل مشکلات در بحث های آیین نامه ها، ماده 36 قانون تامین اجتماعی، ماده 39 تامین اجتماعی، ماده 43 تامین اجتماعی و غیره پرداختند و مقرر شد جلسه ای اختصاصی در این رابطه برگزار شود.

انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.