مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان از بهره‌برداری آزمایشگاه مدرن در منطقه جنوب‌شرق استان کرمان در شهریور ماه امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،عباس آمیان افزود : 99 درصد نظرات صادر شده در پزشکی قانونی مورد استفاده قضات و محاکم قضایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه لازم است پزشکی قانونی استان کرمان مجهز به آخرین تجهیزات پیشرفته در حوزه‌های کاری خود شود گفت: با تکیه بر آخرین علوم تشخیصی آزمایشگاهی بهتر می‌توانیم در کشف مجهولات پرونده‌های قضایی مؤثر باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از یک سوم پرونده‌های قضایی استان برای اظهار نظرهای کارشناسی به پزشک قانونی ارجاع داده می‌شود افزود: از آنجا که پزشکی قانونی با عموم مردم سر و کار دارد باید اظهار نظرهای خود را به علوم روز دنیا مستند کند که لازمه آن وجود زیرساخت‌ها و ابزارهای مورد نیاز به ویژه نیروی انسانی است.

وی از بهره‌برداری آزمایشگاه بزرگ و مدرن در منطقه جنوب‌شرق استان کرمان در شهریور ماه امسال خبرداد و خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه حساس پزشکی قانونی لازم است تا در بخش تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای به این نهاد شود.

آمیان با بیان اینکه در سال 94 بیش از 80 هزار معاینه سرپایی انجام گرفته است گفت: بیش از 30 درصد آن موارد مدعی نزاع و 17 درصد مصدومان ناشی از حوادث رانندگی و مابقی آن معاینات تخصصی و روانپزشکی بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه معاینات اجساد و متوفیات در سال گذشته اداره کل پزشکی قانونی 2216 جسد مورد معاینه قرار داده که بیش از 50 درصد این اجساد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان با اشاره به اینکه با کمبود نیروی انسانی و پزشک در استان روبرو هستیم گفت: این اداره کل در شهرستان‌های فاریاب، قلعه‌گنج، منوجان، عنبرآباد، نرماشیر، ریگان، بردسیر و کوهبنان فاقد پزشکی قانونی است.

وی افزود: اداره کل پزشکی قانونی استان در شهرستان‌های انار، ارزوئیه، راور، فهرج، شهربابک، رودبار جنوب و بافت با حداقل یک‌پنجم نیرو و فاقد ساختمان اداری مستقل و تالار تشریح و در شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان، کهنوج، بم، جیرفت، زرند و کرمان با حداقل یک‌سوم نیرو و حداقل امکانات مشغول به کار و ارائه خدمات هستند.

آمیان با اشاره به اینکه پزشکی قانونی کرمان با همه کمی‌ها و کاستی‌ها در دسته‌بندی کیفی استان‌ها در رده استان‌های مرجع قرار دارد خاطرنشان کرد: از نظر آزمایشگاهی به عنوان مرجع جنوب‌شرق کشور، استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان را نیز پوشش می‌دهیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار