روز قدس روز بیداری مسلمانان و اتحاد آنها در مقابل دشمنان است

روز قدس، روز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هرگلبرگ این دفتر، یادمان حماسه ای ماندگار و مظلومیتی بی مرز است.
قدس، قلبپیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است.

روز قدس، روز وحدت و حضور

امروز، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و به پیشنهاد حضرت امام خمینی رحمه الله روز قدس می باشد؛ روزی که مردم آزاده دنیا، به ویژه مسلمانان، با حضور وحدت بخش خود در این راه پیمایی عظیم و شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی خویش، حمایت بی دریغ خود را از تمام مستضعفان جهان، به ویژه مردم مظلوم فلسطین، اعلام می دارند. امروز از نظر امام خمینی رحمه الله روز اسلام و حکومت اسلامی و روزی است که باید بیرق جمهوری اسلامی در سراسر کشورها افراشته شود .

روز قدس، یادگار امام

روز قدس را امام خمینی(ره) به یادگار گذاشتند تا مردمان مسلمان جهان از ستمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می کنند، غافل نمانند. اکنون که سال ها از سخنان آن بزرگ مرد الهی گذشته است، می بینیم که روز قدس، شهرتی جهانی یافته و مرزها را در نور دیده و در اعماق دل و جان ملت های آزاداندیش جهان، و به ویژه کشورهای اسلامی، نفوذ کرده است.

روز قدس، از دیدگاه امام خمینی(ره)

امام خمینی(ره) درباره چگونگی گرامی داشت روز قدس می فرمایند:

 روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می دانند و عمل می کنند به آنچه باید بکنند و منافقین ـ آنهایی که با ابرقدرت ها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی ـ در این روز بی تفاوت هستند.

 لیلة القدر تاریخ اسلام

مقام معظم رهبری درباره روز قدس می فرمایند:

اکنون، جمعه آخر ماه مبارک رمضان ـ که از سوی امام راحل عظیم ما رحمه الله روز قدس نامیده شده ـ در پیش روی ماست. باید روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیلة القدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع الفجر نجات ملت های مسلمان و مخصوصا ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم.

روز قدس، آرمان انقلاب


انقلاب ایران، آرمانِ آزادی قدس را یکی از اهداف جهانی اش نامید. انتخاب روز قدس از سوی امید مستضعفان جهان، نشان داد که انقلاب اسلامی به وسعتی فراتر از خاک ایران می اندیشد و هرگز در درون مرزهای خود زندانی نخواهد شد.

روز قدس، نماد آگاهی و بیداری

روز قدس، گاهِ حرکت و رزمندگی و نماد بیداری و آگاهی جهان اسلام و ملت های مسلمان است. حضور یکپارچه مردم روزه دار، به استکبار جهانی و خائنان به آرمان های فلسطین خواهد فهماند که مسلمانان جهان، هرگز از اصول و آرمان های خود که آزادی فلسطین یکی از آنهاست دست نخواهند کشید.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.