رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی از برگزاری همایش پدافند غیر عامل در شهریورماه امسال خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جلال پوران‌فر در جلسه پدافند غیرعامل مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت موضوع و توجه جدی تمامی مدیران، مسؤولان و آحاد مردم در این خصوص اظهار کرد: پدافند غیرعامل ساخته دست بشر است و مستلزم نهادینه کردن آن در تمامی بخش‌های زندگی است.
 
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه زیستی آب، غذا و دام مورد تهدید هستیم، گفت: دشمنان بارها اعلام کردند که جنگ سخت نیست بلکه جنگ بیولوژیک است.
 
پوران‌فر با تاکید بر نهادینه کردن پدافند غیر عامل در تمامی برنامه‌ها اذعان کرد: مقوله آب امری مهم و توجه و نگهداری از آن امری انکارناپذیر بوده که انتظار می‌رود پدافند غیر عامل در منابع آبی استان لحاظ شود.
 
این مسؤول ادامه داد: 0/14 میکروگرم سم بوتولیسم (سم غذاهای کنسروی) می‌تواند 20 هزار برابر اشعه ایکس خرابی به بار آورد لذا آگاه کردن مردم در این خصوص امری بدیهی است.
 
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در استان ما خصوصا شهرستان بویراحمد منابع آب امنیت پدافندی ندارند.
 
پوران‌فر تصریح کرد: متاسفانه هیچ نگهبانی برای منابع آبی وجود ندارد و این خود عاملی برای ناامن شدن منابع آبی شده است.
 
این مسؤول در ادامه توضیحات خود در خصوص پدافند زیستی بیان داشت: در مقوله زیستی باید هم از لحاظ آب و غذایی دستگاه‌های مربوطه و علوم پزشکی از نظر بهداشتی این مهم را مدنظر قرار دهند تا با مشکلی مواجه نشویم.
 
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود به برنامه‌های پدافند غیر عامل علوم پزشکی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: دبیرخانه پدافند غیر عامل فعال و ابلاغ اعضا نیز آماده است.
 
پوران‌فر تصریح کرد: در سال جاری حداقل باید چهار جلسه کارگروه پدافند غیر عامل را برگزار کنیم.
 
وی در پایان از برگزاری همایش پدافند غیر عامل در شهریورماه امسال خبر داد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.