در گفتگوی باشگاه خبرنگاران با سردبیر مجله «باغ» مطرح شد

جای خالی شعر و ترانه در ادبیات کودک و نوجوان افغانستان/ارسال ماهنامه باغ به 50 کشور

سردبیر ماهنامه «باغ» گفت: تلاش کردیم جای خالی شعر، ترانه و شادابی را در ادبیات کودک و نوجوان افغانستان پر کنیم.

جای خالی شعر و ترانه در ادبیات کودک و نوجوان افغانستان/ارسال ماهنامه باغ به 50 کشورباهر بیانی سردبیر ماهنامه باغ «ویژه کودکان افغانستانی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره این نشریه گفت: باغ تنها نشریه‌ای است که در زمینه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان پنج سال گذشته، در سخت‌ترین شرایط  هر ماه زیر چاپ رفته و به دست کودکان افغانستانی رسیده است.

بیانی اضافه کرد: جای خالی شعر، ترانه، رنگ و شادابی در ادبیات کودک و نوجوان افغانستان به شکل ملموسی حس می‌شد و تلاش «باغ» در این سالها براین بوده تا به قدر سهم خود این جای خالی را پر کند.

سردبیر باغ تصریح کرد: «نشریه کودکان باغ» در سال 1390، با مدیر مسئولی جناب محمد سرور رجایی و سردبیری احمد مدقق در دو برگ آغاز به فعالیت کرد و از شماره هفدهم به بعد بود که به صورت تمام رنگی طراحی و در 16 صفحه که امروزه نیز شاهد آن هستیم زیر چاپ می‌رود.

بیانی خاطرنشان کرد: ماهانه باغ امروز به پنجاه کشور ارسال می‌شود و ما در این زمینه با اشخاص حقوقی در ایران که زمینه فعالیت‌هايشان فرهنگ و ادب بوده نیز همکاری‌های بسیاری داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: «انتشارات شهرستان ادب» و «بنیاد ملت» از جمله نهادهایی هستند که با ما همکاری داشته و تا امروز نیز پا به پای باغ آمده‌اند.

سردبیر ماهنامه کودکان باغ با بیان اینکه ما در این ماهنامه بخش‌هایی را به صورت همیشگی داریم، اظهارداشت: «احادیثی از ائمه معصومین»، «داستان کوتاه کودک»، «شعر و ترانه کودک»، «معرفی بازی‌های محلی افغانستان»، «معرفی چهره‌های شاخص و موفق کودک و نوجوان در سراسر جهان» و «کمیک استریپ زاغک و بابه کلان» که جنبه‌های تربیتی و اخلاقی کودک و نوجوان را پوشش می‌دهد از جمله مواردی است که تقریبا در باغ به صورت دائمی گنجانده می‌شوند.

بیانی تصریح کرد: همچنین گزارش و پوشش اخبار کودک و نوجوان از جمله مواردی است که در بچه‌ها در نشریه باغ مطالعه می‌کنند.

سردبیر ماهنامه کودکان باغ، در پایان خاطرنشان کرد: آینده «باغ» مانند آینده تمام غنچه‌هایی که درباره آنها می‌نویسد، روشن است و امید داریم که سرسبزی و شادابی باغ در تمام خانه‌ها و شهرها گسترده شود و هر خانه، باغی برای کودکانش داشته باشد.

جای خالی شعر و ترانه در ادبیات کودک و نوجوان افغانستان/ارسال ماهنامه باغ به 50 کشور

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.