نمایندگان صندوق کودکان و جمعیت ملل متحد، سفیران نروژ و افغانستان در راستای پروژه بهبود سلامت مادران افغان از بیمارستان اکبرآبادی بازدید به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین بدخش رییس بیمارستان اکبر‌آبادی در نشست خبری مربوط به بازدید نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد، سفرای کشورهای نروژ و افغانستان و یونیسف که در سالن آمفی‌تئاتر این بیمارستان برگزار شد اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال تعداد زایمان طبیعی در این بیمارستان هزار و 264 مورد بوده که 237 نفر از آمار مربوط به زایمان طبیعی در این بیمارستان 237 نفر از مهاجرین افغانستان بوده‌اند و به طور میانگین 13.8 درصد مربوط به این زایمان‌ها به این افراد اختصاص داشته است.

بازدید از بیمارستان اکبرابادی در راستای پروژه بهبود سلامت مادران افغان

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول امسال 476 سزارین در این مرکز انجام شده گفت: از این تعداد 200 نفر از مهاجرین افغان بوده‌اند که آمار زایمان سزارین بر این اساس 13.6 درصد بوده است.

بازدید از بیمارستان اکبرابادی در راستای پروژه بهبود سلامت مادران افغان

رئیس بیمارستان اکبرآبادی‌ تصریح کرد: به طور کلی در 3 ماهه اول سال 95، 3740 زایمان در این بیمارستان انجام شده که 16 درصد آن‌ها از کشور افغانستان هستند.

بازدید از بیمارستان اکبرابادی در راستای پروژه بهبود سلامت مادران افغان

وی با اشاره به مراجعات افاغنه به اورژانس‌ و بخش‌ها مختلف این بیمارستان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در این مرکز وجود دارد به بخش‌های درمانگاه، بستری و هزینه‌های این افراد مربوط است که این مجموعه‌ها را سازمانی بر عهده نمی‌گیرد.

بدخش افزود: ما مهاجران افغانی را مانند ایرانی‌ها پذیرا هستیم  و هیچ تفاوتی بین بیماران در این خصوص وجود ندارد که به منظور کمک به کشور افغانستان ضمن ارائه خدمات درمانی آموزش‌هایی برای ماما‌ها و متخصص‌های آن‌ها در نظر گرفته شده تا این روند درمانی در کشور خودشان انجام شود.

وی یادآور شد: با توجه به آموزه‌های دینی ما هر جا با هر ملیتی و زبانی به این بیمارستان مراجعه کند از خدمات آن بهره می‌برد.

دکتر جواد حاجی میراسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این خصوص اظهار کرد: هدف اصلی این طرح خدمات به انسان های محروم افغان در راستای قراردادی که برای فعال نمودن دانشکده مامایی کابل بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و دولت ایتالیا امضا شده کی در آن تعدادی مدرس به این منظور آموزش می بینند. 

بازدید از بیمارستان اکبرابادی در راستای پروژه بهبود سلامت مادران افغان

وی افزود: در این زمینه تعداد 50 دختر افغانی به این شرط که بعد از آموزش به کشور خود برگردند، برای رشته مامایی آموزش می بینند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره هزینه های این برنامه بیان کرد: کشورهای دیگر برای حمایت مالی از افغانی ها برای پرداخت هزینه ها نقش دارند که این مبالغ برای آموزش مدرسین و کادر آموزشی این برنامه صرف می شود.

لازم به ذکر است؛ پس از پایان این نشست خبری نمایندگان صندوق جمعیت ملل متحد، یونیسف، سفیران کشورهای نروژ و افغانستان همراه با دکتر جواد حاجی میر اسماعیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از بخش‌های ویژه نوزادان (NICU)، زایمان، IVF و درمانگاه این بیمارستان بازدید به عمل آوردند و با امکانات و کمبودهای آن از نزدیک آشنا شدند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد شریف
۰۹:۳۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
سلام من اتباع افغانستان هستم خانمم زایمان زودرس داشته دوقلو بااینکه 28روز از درمان دوقلو هابابیمه حساب شده هزینه درمانشون شده در عرض40روز هشتاد میلیون تومان.وحالا بدون اینکه درمانی صورت گرفته باشه بچههامو بیمارستان شهدای قم گروگان گرفته و گفته اند تا هشتاد میلیون ندید بچه‌ها اینجا میمونه واگر نتوانید تا چند روز دیگه پرداخت کنید بچه هارو تحویل بهزیستی میدهیم کارت آمایش هم داریم فقط خودم نتونستم کارتمو از بی پولی تمدید کنمنمیدانم چکار کنم بچه‌ها هم خونریزی مغزی دارند ویکی شوم جدا از خونریزی اگر چشمش لیزک نشه تا آخر عمرش نابینا میشه
کسی راهنمایی می‌تونه بگه
United States of America
سیدنصرت الله حسینی
۱۲:۲۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام خدمت شما
من از اتباع افغان هستم خانمم بار داره یک ماه مونده به زایمانشان لطفا کمک مان کنی و یک معلوم تن برایم بدهید از مصارف و ما بدون مدرک می‌باشیم
آخرین اخبار