تبریز؛

تولید 12هزار و 295 تن محصول آلبالو در آذربایجان شرقی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تولید بیش از 12هزار تن محصول آلبالو درسال جاری در استان خبرداد.

ابوالفضل شکوری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ با بیان اینکه کارخانه های فرآوری استان بیشتر در شهرستان های شبستر، مرند، مراغه، آذرشهر است، افزود: یکی از عمده ترین محصولات کشت شده در استان آلبالو است بطوریکه محصولات فراوری شده آن شامل خشکبار، لواشک آلبالو و ترشی، کمپوت، آب میوه، کنسانتره، شربت آلبالو و مربا است که در شیرینی پزی و بستنی هم استفاده می شود.

وی گفت:برداشت محصول در اکثر شهرستان های استان از جمله شهرستانهای شبستر،میانه، جلفا،مرند از اواسط خرداد ماه شروع می شود که بخشی از محصول تولیدی در خود استان مصرف و مازاد تولید به استان های دیگر صادر می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سال گذشته سطح زیر کشت آلبالو 2093 هکتار با میزان تولید 11هزار و 296تن و عملکرد 6هزار و 511 کیلو گرم در هکتار بوده این در حالی است که شهرستان شبستر با سطح زیر کشت 688 هکتار و تولید سه هزار و 600تن رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است .

شکوری مهمترین ارقام کشت شده آلبالو در استان را شامل بومی، سیگانی، بوترمو، مونت مورنسی و مهمترین ارقام کشت شده گیلاس سیاه مشهد، سفید، مازارد عنوان کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: محصول فرآوری شده ارزش نگهداری و صادراتی بالایی داشته و قیمت بالایی خواهد داشت.

گفتنی است: در سال 1393محصول آلبالو استان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.