قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که از پیمانکاران خواسته‌ایم تا نسبت به تکمیل واحدهای مسکن مهر مشکل‌دار و فروش آن اقدام کنند،گفت: ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی داریم که تا برای آنها مشتری پیدا نشود نمی‌توانیم این واحدها را تمام کنیم.

واگذاری مسکن مهر مشکل‌دار به پیمانکاران/۵۰ هزار مسکن معارض دارد
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد اصغری مهرآِبادی در گفت‌وگویی  در پاسخ به این پرسش که آیا طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی مسکن مهر اوایل سال آینده به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: تقریبا واحدهای مسکن مهر بدون معارض در حال اتمام است.
 
وی با بیان این‌که حدود 50 هزار واحد مسکن مهر معارض دارد که در دادگاه‌ها هستند، تصریح کرد: برای این تعداد باید رای صادر شود و خارج از اراده ماست و تا رای قطعی صادر نشود کاری نمی‌توان در این زمینه انجام داد.
 
وی یادآور شد: علاوه بر این 117 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است و تا مشتری پیدا نشود نمی‌توانیم این واحدها را تمام کنیم. با توجه به این‌که واحدهای مسکن مهر از طریق تسهیلات بانکی و آورده مردم ساخته می‌شود، برای این تعداد واحد آورده مردم نیست که بخواهیم آنها را تکمیل کنیم.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که کل شرایط مسکن مهر را حذف کرده‌ایم، گفت: به استانها اعلام کرده‌ایم که مسکن مهر فاقد متقاضی دیگر هیچ شرطی از جمله متاهل بودن، نداشتن مالکیت شخصی و ... ندارد.
 
مهرآبادی بیان کرد: واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در مراحل مختلفی قرار دارند؛ از 30 درصد -پیشرفت فیزیکی- تا 70 درصد داریم که پس از واریز آورده توسط مشتریان واحدها به‌صورت بلوک، بلوک تکمیل می‌شود.
 
وی با تاکید بر این‌که مشکل اصلی ما در طرح مسکن مهر همین است،‌ گفت: البته یک سری هم مشکل تعاونی‌های مسکن را داریم که در مجموع واحدهای باقیمانده مسکن مهر آنهایی است که مشکل دارند.
 
وی افزود: از پیمانکاران خواسته‌ایم که بیایند واحدهای باقیمانده را با قیمت روز کارشناسی به صورت اقساط بسازند و -پس از تکمیل- اقدام به فروش آن کنند تا حداقل پول بانک برگردد.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.