فرماندار شهرستان گیلانغرب از ارائه پروژه ها و برنامه های پیشنهادی این شهرستان برای سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کرم محمدی گفت: چهار بانده کردن جاده ارتباطی گیلانغرب به دوراهی کرمانشاه-ایلام و احداث راه دسترسی بازارچه مرزی سومار از مسیر زله زرداز نیازهای اصلی شهرستان است که باعث کاهش قابل توجه هزینه ها، مخاطرات جاده ای و بویژه کوتاهتر نمودن بخش قابل توجهی از فاصله راه های فعلی شده و همچنین تسهیل کننده مبادلات مرزی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین ضرورت آسفالت 54 کیلومتر از راه های شهرستان به ویژه راه های روستایی مهمترین پروژه های پیشنهادی در حوزه راه است.

محمدی تقویت منابع اعتباری صندوق کار آفرینی وامید به منظور ایجاد اشتغال خصوصا در بخش مشاغل خانگی جهت رفع بیکاری افراد جویای کار شهرستان را از دیگر خواست هااعلام و افزود: با توجه به بالا بودن 10 درصدی نرخ بیکاری شهرستان نسبت به متوسط استان که بالغ بر 28درصد آمار بیکاران و افراد جویای کار شهرستان را شامل می گردد، یکی از ظرفیت های مناسب برای ایجاد اشتغال مولد و رفع بیکاری، تخصیص اعتبارات از محل صندوق کارآفرینی است.

فرماندار گیلانغرب اصلاح و نوسازی شبکه های آبرسانی مناطق روستایی با عمر بالای 25 سال که عمدتاً دچار فرسودگی خطوط داخلی، مخازن و انتقال آب در سطح روستاها بویژه دهستانهای محروم ویژنان، حومه و دیره را در قالب 50 روستا و با اعتبارموردنیاز 56 میلیارد ریال یکی دیگر از پروژه پیشنهادی برای این شهرستان ذکر کرد.

تأمین اعتبارات لازم جهت توسعه عمران شهری به منظور ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز دو شهرک سراب و شهیدرجایی که از محرومترین محلات الحاقی جدید به حوزه خدمات شهری محسوب می‌گردند عنوان طرح دیگری است که فرماندار گیلانغرببه آن اشاره کرد.

محمدی افزود: تأمین اعتبار مورد نیاز جهت طراحی، مطالعه و اجرای ایستگاه پمپاژ و شبکه آبرسانی اراضی حاصلخیز دهستان دیره جهت تخصیص آب به 1690 هکتاراز زمین های زراعی این دهستان بلحاظ اهمیت موضوع هم یکی دیگر از مطالبات بحق مردم شهرستان است که نیازمند اختصاص 820 میلیارد ریال اعتبار است و جهت طرح در دولت ارائه کرده ایم.

محمدی تامین اعتبار لازم جهت اجرا و تکمیل طرح های هادی مصوب در مناطق روستایی بالای 50 خانوار در سطح 27 روستا و همچنین تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه آبرسانی شهرسرمست و اجرای خط انتقال و تجهیز ایستگاههای آبرسانی شهر گیلانغرب و اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق انارک و ناودار که دارای حوزه های وسیع و گسترده آبریز منتهی به شهر گیلانغرب هستند با هدف تقویت سفره های زیرزمینی و مهار سیلابهای مخرب و ویرانگر فصلی جمعا بمبلغ 65 میلیارد ریال را سه پروژه پیشنهادی دیگر اعلام کرد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.