معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سهم آموزش و پرورش درغنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان را 10 درصد اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن شاه‌حسینی  گفت: در ایام تابستان 90 درصد دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش نیستند و لذا برنامه‌های آموزش و پرورش نمی‌تواند شامل حال این دانش‌آموزان شود.

شاه‌حسینی با تاکید بر لزوم غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، پرداختن به این مهم را در کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت دانست.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش را خط مقدم اجرای برنامه‌های اوقات فراغتی آموزش و پرورش در استان برشمرد و افزود: این کانون‌ها در ایام تابستان نیز همچون دیگر ایام سال فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند.

به گفته وی در هریک از مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان کرمانشاه دو کانون فرهنگی تربیتی مخصوص دختران و پسران فعال است و لذا حدود 50 کانون در استان داریم.

شاه‌حسینی افزود: فعالیتهای هنری، برنامه‌های مهارت‌آموزی، خیاطی، پرورش قارچ و... از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش در ایام تابستان در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت به شکل تحمیلی نه تنها نمی‌تواند کارکردهای لازم را داشته باشد، بلکه چه بسادانش‌آموزان را خسته‌تر کند که این موضوع با اهداف برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت در تضاد خواهد بود.

شاه‌حسینی سپس آموزش‌های مهارتی را بهترین برنامه‌ها برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خصوصا دانش‌آموزان پسر مقاطع تحصیلی بالاتر از ابتدایی دانست و گفت: پرداختن به این مهم با توجه به مشکل فرهنگ کار در استان ضروری به نظر می‌رسد.

شاه‌حسینی ازخانواده هاخواست در ایام تابستان نسبت به آموزش یک حرفه به پسران خود اقدام کنند تا از این طریق در راستای نهادینه کردن فرهنگ کار و کوشش در جامعه تلاش کنند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، فراغت ، بطالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.