رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از وقوع 31 فقره تصادف طی هفته گذشته در معابر درون شهری این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ سرهنگ رضایی افزود:در هفته گذشته 37 نفر از هم استانی ها در تصادفات رانندگی مجروح شدند.

وی علت 39 درصد از مجموع تصادفات را عدم رعایت حق تقدم ،19 درصد انحراف به چپ ،3 درصد تجاوز به سرعت مقرره و 3 درصد عبور از چراغ قرمز و 26 درصد را نیز سایر علل عنوان کرد.

وی گفت:در هفته گذشته 3 هزار و 850 فقره انواع تخلف رانندگی توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان در هفته گذشته ثبت شده است،که از این تعداد 378 تخلف ،حادثه ساز بوده است.

وی افزود:در این مدت تعداد 134 دستگاه موتورسیکلت و 13 دستگاه خودرو نیز که دارای تخلفات راهنمایی و رانندگی بوده اند توقیف شده است و 42 راننده فاقد گواهینامه نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیشترین مجروحین هفته گذشته را افرادی با سن 15 تا 35 سال اعلام کرد و اظهار کرد: 51 درصد مجروحین موتورسیکلت سواران هستند و 42 درصد تصادفات نیز بین ساعت 20الی24 به وقوع پیوسته است.

سرهنگ رضایی در پایان با توجه به افزایش تصادفات در ساعات پایانی شب از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری رانندگی کنند و مراقب عابرین پیاده باشند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.