رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تسهیلات ارزان‌قیمت برای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه‌فعال و در حال ساخت با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ارائه می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدحامد عاملی در بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان نیر اظهار داشت:‌ برای تحقق شعار سال اهتمام جدی در زمینه راه‌اندازی و فعالیت مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه‌فعال داریم که در این زمینه با همکاری بانک‌ها و مسئولان مربوطه تلاش می‌کنیم تا اقدامات موثر و شایسته‌ای را انجام دهیم.

وی با اشاره به تعطیلی و نیمه‌فعال بودن 30 درصد واحدهای تولیدی استان اردبیل بیان کرد: این واحدها با مشکل منابع مالی و نقدینگی مواجه هستند که تلاش و جدیت بر این است تا در این زمینه با تسهیلات مناسب و رایزنی با مسئولان مربوطه در زمینه تامین نقدینگی و سرمایه در گردش این واحدها اقدامات لازم را انجام دهیم که تاکنون 35 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که نیازمند همکاری و مشارکت بانک‌ها برای فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه‌فعال و در حال ساخت با 60 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و افزود:‌ با تامین منابع مالی، این واحدها که قابلیت راه‌اندازی و بهره‌برداری دارند، تکمیل و وارد چرخه فعالیت می‌شوند.

عاملی با تاکید بر سرمایه‌گذاری بر روی معادن فلزی باارزش استان، از انجام مطالعات اکتشافی و استخراجی برای نخستین بار در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: در سطح استان 80 معدن مصالح ساختمانی وجود دارد که اکتشاف این معادن اقتصادی می‌تواند در مسیر توسعه استان تحولات اساسی را ایجاد کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های معدنی در شهرستان نیر اظهار کرد: شهرستان نیر یکی از مناطق مستعد و با ظرفیت بالا در حوزه معدن بوده به طوری که در حال حاضر 23 واحد معدنی در این شهرستان فعال بوده و 3 واحد نیز به دلیل اتمام مصالع غیرفعال شده است که در صورت استفاده از ظرفیت معدنی شهرستان می توان اشتغال پایدار را در این منطقه برای افراد جویای کار رقم زد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.