اردبیل؛

اجرای طرح نظارت و بازرسی کالاهای پرمصرف در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت:‌ طرح بازرسی، نظارت و کنترل کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان در استان اردبیل در حال اجرا است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هاشم علایی در جلسه بررسی روند اجرای طرح نظارت اقلام پر مصرف با عنوان طرح ویژه رمضان در سطح استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر طرح بازرسی، نظارت و کنترل کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان در استان اردبیل در حال اجرا است.

وی گفت: در این طرح که از ابتدای خردادماه جاری آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، از کالاهای پرمصرف از قبیل انواع فرآورده‌های لبنی از جمله شیر، پنیر و کشک، قند و شکر، آرد گندم و برنج، زعفران، خرما، روغن مورد مصرف در زولبیا و بامیه و برخی اقلام دیگر در مراکز عرضه و فروش، بازرسی و نمونه‌برداری انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: در این طرح نظارت بر کیفیت اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان مورد تاکید است که در قالب آن کارشناسان ما از کالاهای موجود در بازار نمونه‌برداری کرده و سپس این نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد آزمون قرار می‌گیرند تا از این طریق از سلامت و کیفیت کالای مربوطه اطمینان حاصل شود.

علایی بیان کرد: در قالب این طرح بیش از 50 مورد نمونه‌برداری از کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان انجام شده که با توجه به اینکه مصرف لبنیات در ماه رمضان جزو اولویت‌های مردم قرار می‌گیرد بیش از 10 مورد نمونه‌برداری و کنترل کیفی واحدهای تولیدی لبنیاتی استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این طرح بیش از 200 مورد ترازوهای واحدهای صنفی کنترل و صحت عملکرد آنها مورد تایید قرار گرفته و بیش از 100 بازرسی از واحدهای صنفی در طرح ویژه رمضان توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.