تور بین المللی کینگ هایلگ چین آخرین مرحله کسب امتیاز رکابزنان المپیکی است که امتیازات آسیایی کشور را تغییر خواهد داد.

جدال برای کسب امتیاز/ محک رکابزنان المپیکی در چینبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان رکابزنان منتخب برای حضور در المپیک باید از مراحل مختلفی رد  شده تا در مجموع نتایج 3 نفر برگزیده شوند. این مراحل شامل مسابقات لیگ،مسابقات کشوری و تور بین المللی آذربایجان بود که در نهایت 8 رکابزن انتخاب شدند اما 2 نفر از آنان حذف شده و رکابزنان به 6 نفر رسیدند.
 
هم اکنون تور بین المللی کینگ هایلگ مرحله دیگری از انتخابات این رکابزنان است که از 23 تیر ماه به آن اعزام خواهند شد .این تور در ارتفاع 2 تا چهار هزار متری از سطح دریا برگزار می شود و  دارای 13 مرحله است.
 
در پایان این تور سه رکابزن نهایی برای شرکت در المپیک 2016 ریو نقش مهمی خواهند داشت و اگر بتوانند برای ایران نتیجه ای هرچند پایین کسب کنند در تاریخ این رشته نقشی جدید رقم خواهند زد .  
 
مصطفی چایچی مدیر تمی های ملی دوچرخه سواری در این خصوص با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: تمرینات تیم المپیکی بخش جاده در سرعین ادامه دارد و از لحاظ اسکان ،تغذیه و وضعیت جاده های تمرینی بسیار موقعیت خوبی داریم. تایم گیری ها انجام شد و سه شنبه پس از اتمام اردو نفرات منتخب را برای حضور در المپیک اعلام خواهیم کرد.
 
وی افزود:تایم گیری ها با امکانات و دوچرخه های معمولی انجام شد همچنین این تایم گیری ملاکی برای انتخاب  بهترین ها نبود و جزئی از برنامه های تمرینی اردو محسوب می شود این تایم گیری در مسافت 38 کیلومتر برگزار شد و ملاکی انتخابی محسوب نمی شود.
 
چایچی درخصوص امتیازاتی که مقرر شده به رکابزنان المپیکی در حین مسابقه در تورچین بدهند بیان کرد: این تور دارای یک اشل است که همه توسط فدراسیون جهانی تعیین می شود و رکابزنان ما  در سال 2016 رتبه بندی شدند و مقام جهانی و کشوری آنها مشخص است .همچنین 300 نفر اول رنکینگ دنیا می توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند و اگر امتیازات خوبی کسب کنیم می توانیم در مسابقات جهانی حضور داشته باشیم.
 
مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری در ادامه توضیح داد: تا کنون باشگاه دوچرخه سواری شهرداری تبریز تیم برتر و صمد پورسیدی رکابزن دوم در رده بندی انفرادی قاره آسیا اعلام شده است و در مجموع تیمی و انفرادی ایران اول است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار