وزیر کشور گفت :نظام مالیاتی، بانکی، اداری، اقتصادی، بودجه و برنامه ریزی در کشور نیازمند تغییرات اساسی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور وزیر کشور دراستانداری برگزار شد.

در این نشست وزیر کشور و جانشین قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور موضوع اقتصاد مقاومتی را حیاتی و ضروری اعلام کرد و گفت این امر نیازمند عزم ملی ویک جهاد عظیم است چرا که ولی فقیه سکاندار هدایت کشور آن را اقتصاد مقاومتی نام گذاشته و بر آن تاکید فراوان دارند. ضرورت حیاتی این مسئله روشن است و هیچ علمی نمی تواند آن را رد کند.
آقای رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید مردم محور باشدافزود:ما باید مردم را در این زمینه مشارکت دهیم
وی نظام مالیاتی، بانکی، اداری، اقتصادی، بودجه و برنامه ریزی در کشور رانیازمند تغییرات اساسی دانست و گفت باید به مردم آموزش داده شود و مدیران هم باید تفکر توسعه و تدوین داشته باشند
آقای رحمانی فضلی با اشاره به انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تاکید فراوانی بر اقتصاد مقاومتی دارند و کرمان بنا به توانمندیهای اقتصادی و ظرفیتهای صنعتی ومدیریتی ودر کنار ان اراده مردم و پای کار بودن مسئولان، برای این امر انتخاب شده است.
در ابتدای این نشست نیز آقای رزم حسینی استاندار کرمان مثلث توسعه را نمادی از همدلی همگرایی و هم افزایی توسعه برشمرد و از ائمه جمعه، نمایندگان سابق و جدید و فرمانداران و همه کسانی که در مثلث توسعه کمک کردند قدردانی کرد و آن را کارنامه خوبی برای استان دانست.
دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اصلاح ساختار نظام بانکی افزود: تا زمانی که این مشکل باشد امکان حل مشکلات وجود ندارد و این امر نیازمند یک برش ملی است و ما در این زمینه اعلام آمادگی می کنیم.

وی افزود: ظرف هفته آینده طرح اصلاح ساختار را در دستور کار قرار می دهیم و از اقدامات اقتصاد مقاومتی در سه استان حمایت می کنیم.
دین پرست معاون وزیر هم این جلسات را بررسی آخرین وضعیت اقتصادی استان، آشنایی نزدیک با استانها و اهم مشکلات آنان و ایجاد همگرایی با فعالان اقتصادی و مردم عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با همکاری همه دستگاهها ونهادها تدابیرلازی برای پیشبرد امور با دبیرخانه ستاد مورد بررسی قرارگیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار