مدیرکل دانشجویان داخل سازمان دانشجویان وزارت علوم از پیگیری برای راه‌اندازی دو دفتر کنسولی جدید در دانشگاه‌ها بعد از ماه رمضان خبر داد.

صمد حاج‌جباری مدیرکل دانشجویان داخل سازمان دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دفاتر کنسولی با هدف رفاه حال دانشجویان غیرایرانی و تسهیل امور تحصیلی آنان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: دانشجویان غیرایرانی برای تمدید اقامت، مهاجرت، صدور ویزا و به طور کلی امور کنسولی خود باید به دفتر کنسولی مرکزی در تهران مراجعه کنند، اما با راه اندازی این دفاتر در برخی استان ها و دانشگاه‌ها از تردد این دانشجویان کاسته می شود.

مدیر کل دانشجویان داخل سازمان دانشجویان وزارت علوم با اشاره به راه اندازی دفتر کنسولی در دانشگاه کرمان در فروردین امسال اظهار کرد: در فروردین ماه امسال دفتر کنسولی در دانشگاه کرمان راه اندازی شد و راه اندازی این دفاتر در دانشگاه سمنان و دانشگاه پیام نور مرکزی نیز در برنامه سازمان امور دانشجویان قرار دارد که بعد از ماه مبارک رمضان پیگیری می‌شود.

وی درباره راه اندازی دفاتر کنسولی در پنج استان کشور تا قبل از سال 95 گفت: این دفاتر در دانشگاه‌های شیراز، اصفهان، مشهد، قم و قزوین ایجاد شد که پذیرای متقاضیان سراسر استان هستند. حتی افرادی که در کنکور سراسری در دانشگاه‌های غیرانتفاعی پذیرش می‌شوند نیز می‌توانند به این دفاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار