دانشگاه سمنان تفاهم‌نامه‌ای را با ستاد نانو در زمینه راه‌اندازی اولین آزمایشگاه آموزشی، دانشجویی و فناوری نانو منعقد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مراسم امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی اولین آزمایشگاه آموزشی دانشجویی فناوری نانو که عصر امروز در ستاد نانو برگزار شد، عباس هنربخش رئوف رئیس دانشگاه سمنان بیان کرد:‌ دانشگاه سمنان اولین دانشگاه کشور در زمینه آزمایشگاه‌های آموزش دانشجویی با ستاد نانو وارد مشارکت شده است.

وی اظهار داشت:‌ دانشگاه سمنان مساحتی حدود 700 هکتار را دارد که 100 هکتار آن در حال حاضر قابل استفاده است. این دانشگاه 15 هزار نفر دانشجو دارد که از این میان 10 هزار نفر در مقطع کارشناسی، چهار هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و هزار نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه سمنان افزود: در این دانشگاه دانشجویان در 254 رشته و گرایش‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند. حدود 370 نفر هیأت علمی رسمی داریم از این میان 20 نفر استاد تمام، 70 نفر دانشیار، 206 نفر استادیار و 74 نفر مربی هستند که این مربیان در دانشکده هنر این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

هنربخش رئوف تصریح کرد: 19 مجله ثبت شده در وزارت علوم داریم که از این میان 11 مجله ISC و یک مجله ISI هستند.

وی تأکید کرد:‌ تعداد کتب منتشر شده در این دانشگاه در سال 1395، 30 عنوان کتاب است که در سال 94، 748 مقاله این دانشگاه منتشر کرده است همچنین در این دانشگاه 2 نفر از پراستنادترین افراد کشور مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه سمنان یادآور شد: این دانشگاه تعداد ثبت اختراعاتش با اعضای هیأت علمی 100 عنوان بوده است که حدود 627 مورد نیز در مرحله ارزیابی قرار داشتند. همچنین از سال 2013 تا 2016، 391 مقاله در حوزه نانو و 208 عنوان کنفرانس در این دانشگاه برگزار شده است.

هنربخش رئوف اظهار داشت: امید است که بتوانیم این همکاری را با سایر دانشگاه‌های کشور و همچنین خود دانشگاه سمنان توسعه بخشیم. 

در ادامه این مراسم رضایت مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد بیان کرد: تفاهم‌نامه میان دانشگاه سمنان با ستاد نانو در جهت یادگیری و آموزش دانشجویان در زمینه فناوری نانو است.

وی افزود: دانشجویان رشته‌های مهندسی مواد، شیمی، مکانیک و سایر رشته‌های شیمی و فیزیک و همچنین دانشجویان دانشکده فناوری‌ نوین این دانشگاه آموزش‌های لازم را در زمینه فناوری نانو می‌بینند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار