متوسط فضای سبز در کشور2 هزار مترمربع است که این میزان در استان زنجان 1200 مترمربع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛معاون فنی منابع طبیعی استان در دیدار با دکتر علی وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم علیا در مجلس شورای اسلامی ، منابع طبیعی را بستر حیات معرفی کرد و گفت: محدودیت منابع آبی، آلودگی هوا، بروز آفت ها و بیماری های مختلف و سایر موارد به منابع طبیعی وابسته است.

بهروز گنج خانلو از نگرانی های مختلف در عرصه های منابع طبیعی با تزریق کود ها و سموم شیمیایی خبر داد و افزود: این نگرانی های دامنه دار در سایه بی تفاوتی زندگی بشر کنونی را با مخاطرات جدی مواجه خواهد کرد.

وی از نماینده مردم زنجان و طارم علیا در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنگوی کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی درخواست کرد تا این نگرانی ها   در جلسات مجلس  مطرح شود.

معاون فنی منابع طبیعی استان تزریق اعتبارات کنونی را نوعی مسکن برای آلام و درهای بستر حیات بشری بیان کرد و ادامه داد: تا زمانی که فکر اساسی برای حفظ و صیانت از این منبع خدادادی انجام نگیرد با چالش های جدی مواجه خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه فضای سبز استان در مقایسه با فضای سبز کشور بسیار پایین است، گفت: متوسط فضای سبز در کشور2 هزار مترمربع است که این میزان در استان زنجان 1200 مترمربع است.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: جا خالیهای ، فضا ، سبز ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.