ارزشیابی استادان نقش مهمی در ارتقا كيفيت آموزشی دارد

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: شناخت نقاط قوت و ضعف ارزشيابی از ديد مشتريان اصلی آن يعنی استادان و دانشجويان نقش مهمی در ارتقا كيفيت آموزشی دارد.

دکتر جعفر کیوانی معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نحوه ارزشیابی اساتید در اکثر دانشگاه‌های کشور براساس فرم ارزشیابی که در پورتال اختصاصی دانشجویان قابل دسترسی است صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: یکی از معیارهای اصلی در ترفیع سالانه‌ی استادان بحث ارزشیابی به وسیله دانشجویان است که هر ترم انجام می‌شود؛ اگر استادی سه سال پیاپی نتواند ترفیع سالانه را کسب کند از سوی دانشگاه به وی هشدار داده می شود که وضع موجود ممکن است به قطع همکاری منجر شود.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی اذعان داشت: یكی از متداول‌ترين روش هايی كه در بيش تر كشورها و از جمله ايران جهت تعيين ميزان موفقيت يك استاد در رسيدن به اهداف آموزشی صورت می گيرد ارزشيابی استادان از ديد دانشجويان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شناخت نقاط قوت و ضعف ارزشيابی از ديد مشتريان اصلی آن يعنی استادان و دانشجويان نقش مهمی در ارتقا كيفيت آموزشی دارد.

وی یاد آور شد: آیتم های ارزشیابی هر ترم بروزرسانی می‌شود و تمام سعی ما بر این است که دانشجویان بتوانند آزادانه نظر خود را درباره استادان ابراز کنند تا مشکلی پیش نیاید که ما از آن بی خبر باشیم.      

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار