قزوین؛

تهیه طرح جامع زیست محیطی برای راه قزوین-الموت-تنکابن

در دیدار استاندار قزوین با معاون رئیس جمهوری توافق شد، طرح جامع زیست محیطی برای راه قزوین-الموت-تنکابن تهیه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی با اشاره به نشست خود با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورافزود: با توجه به اینکه جاده قزوین-الموت- تنکابن از مسیر جنگل های الموت عبور می کند و همچنین مسیر تردد و زندگی گونه های حیات وحش استلذا مقرر شد به منظورحفاظت و حراست بیشتر از گونه های گیاهی و جانوری مربوط به این مسیر طرح زیست محیطی تهیه شود.

وی اضافه کرد: در این نشست، وزارت راه و شهرسازی آمادگی خود را برای اصلاح، انحراف مسیر و احداث تونل در این مسیر در صورت نیاز اعلام کرد.


استاندار قزوین،ریزگردها و کانون های بیابانی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بیان کرد .

همتی افزود : باتوجه به اینکه نزدیک به 100 هزار هکتار از اراضی قزوین در محدوده جنوب آبیک و شمال بوئین زهرا به کانون بیابانی و ریزگرد تبدیل شده و بخش هایی از این استان و البرز و تهران را متاثر ساخته است، رفع این معضل با نگاه ملی و به شیوه مشارکتی پیگیری و اقدام های لازم برای مهار ریزگرد ها و جلوگیری از بیابان زایی دشت قزوین انجام می شود.

وی همچنین ، جلب حمایت از مرکز100 هکتاری دفن پسماند در مجتمع محمد آباد را از دیگر موضوع های مطرح در این نشست بیان کرد.

استاندار ادامه داد : باتوجه به اینکه این مرکز از سایت های کم نظیر دفن بهداشتی زباله در کشور است و در حال حاضر زباله های خانگی، عفونی و پسماندهای صنعتی نیز به این محل انتقال داده می شود، مقرر شد حمایت های فنی و اعتباری از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست برای ساماندهی این سایت و ارتقای حوزه فنی آن انجام شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: تهیه ، طرح ، جامع ، زیست محیطی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.