وزیر امورخارجه سابق آمریکا اظهار کرد آمریکا و انگلیس باید روابط خود را پس از برکسیت حفظ کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزمکس؛ هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، روز شنبه در مصاحبه ای اظهار کرد: "آمریکا هیچگاه نباید انگلیس را در پایان صف قرار دهد و این کشور باید به عنوان متحد ایالات متحده و منافع آن باقی بماند." کیسینجر در ادامه افزود آمریکا باید اتحادیه اروپا را ترغیب به استفاده از راهکاری کند که آن را در مقابل آمریکا قرار نمی دهد.

وی در ادامه افزود: رای انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا یک چالش و حتی یک فرصت برای آمریکا محسوب می شود. اتحادیه اروپا هنگامی که شکل گرفت بازاری را برای استفاده ایجاد کرد؛ اما این اتحادیه در نهایت نقشی ناخوانده به خود گرفت.

مصاحبه کیسینجر مدت کوتاهی پس از انتشار مقاله وی در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منتشر شده است. وی در این مقاله اصرار کرده بود که در مقابل تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا مقاومت نشود و در عوض از آن به عنوان فرصتی جدید استفاده شود.

وی در ادامه این مطلب نوشت: اتحادیه اروپا در پاسخ به اختلافات و جدایی اروپا تشکیل شد. بحرانی که در اثر آن میلیون ها نفر جان خود را از دست دادند. این اتحادیه توانست در عین حال به تقویت ارزش های کشورهای عضو نیز کمک شایانی کند.

کیسینجر در مصاحبه روز شنبه اظهار کرد: باید کمک های انگلیس در تاریخ و به عنوان یک متحد را به یاد داشته باشیم. انگلیس نیز باید مسیر خود را به عنوان یک کشور مستقل ادامه دهد و به همراه اتحادیه اروپا باید به این نتیجه دست یابد که چگونه در جهان تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار